Jól állnak a következő hónapokra szóló foglalások az EasyJetnél, a gazdasági nehézségek dacára az idei télen és jövő nyáron sem lesz gond a járatai iránti kereslettel – közölte a cég csütörtök reggel.

Aviation Industry Still Strangles Despite Relaxation Of Some Restriction  Travellers departure EasyJet flight from London Luton Airport as Coronavirus restrictions ease for fully vaccined people in London, United Kingdom on August 17, 2021. (Photo by Dominika Zarzycka/NurPhoto) (Photo by Dominika Zarzycka / NurPhoto / NurPhoto via AFP)- London
Fotó: NurPhoto via AFP

Az októberi brit iskolai szünetre és a karácsonyi hétre szóló jegyeladások meghaladták a világjárvány kitörése előtti szintet, 

a december végéig tartó három hónapban várhatóan 20 millió körüli jegyet adnak el, ami a tavalyi év azonos időszakához mérten 30 százalékos növekedést jelent.

Sőt, a menedzsment már most látja, hogy a nyári foglalások is ígéretesen alakulnak.

A bizonytalan makrogazdasági környezettel számos erősségünk tudatában nézünk farkasszemet

– mondta Johan Lundgren vezérigazgató.

A szeptember végén lezárt nyári negyedévben egyébként, amikor a brit fapados légitársaság általában a legnagyobb nyereséget szokta begyűjteni, akár a 685 millió fontos korrigált eredményt is elérhetik, de ezzel együtt sem tudják ellensúlyozni az év korábbi szakaszában a repülőtéri munkaerőhiány és a pandémiás korlátozások miatt elmaradt hasznot.

 

Így aztán az üzleti évben az 

EasyJet adózás előtti éves vesztesége 170 és 190 millió font (1 font = 495 forint) között lesz, amely nagyjából megfelel a 180 millió font körüli elemzői konszenzusnak.

Hasonlóan bizakodó szellemben nyilatkozott a Wizz Air vezérigazgatója is az Indexnek. Váradi József szerint nem múlt még el az olcsó repülőjegyek kora, a jövőben sem lesz luxus a légi utazás. Az orosz–ukrán háború ugyan stresszfaktor az iparág számára, ám

a nehezített gazdasági pálya valamelyest még kedvez is a diszkont-légitársaságoknak, mivel az utasok a kedvezőbb árú viteldíjak felé fordulnak.

A drága kerozin kapcsán rámutatott, hogy míg korábban 30 százalék körül volt az üzemanyag súlya a cég költségein belül, ez mostanra 50 százalékra emelkedett. Ezt azonban olyan ciklikus tényezőnek tartja, amely szerinte változni fog.

A Wizz fedélzetén idén 33 százalékkal többen repülnek, mint a békeidőkben, amikor mintegy 40 millió utasa volt a szolgáltatónak, azaz az utak száma várhatóan eléri az 53 milliót

– tette hozzá.

A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy felülmúlta várakozásait a Wizz Air közel-keleti fogadtatása, ezért a jövőben további befektetéseket terveznek erre a piacra.

A Wizz részvényei csütörtökön délelőtt Londonban 1 százalék alatti mértékben drágultak, míg az EasyJeté ugyanannyival gyengültek.

A Covid-pánik szintjére ereszkedtek vissza a Wizz Air részvényei

Az Erste szerint két év múlva rekordprofit várható.