Természetesen a mostani energiapiaci helyzetben leginkább a cseppfolyósított energiahordozók a legfontosabbak a széles körű termékpalettából. Mégis ez a szegmens csak egy szeletét képzi a teljes választéknak. A társaság a Reuters összefoglalója szerint piacvezető több gáz forgalmazása területén is, az oxigén, nitrogén, argon és hidrogén esetében nem csak gyártóként, de karbantartóként és fejlesztőként is fellép. 

Minden ipari gáz piaca korlátos, mivel csak nagy beruházással lehet belépni, így a már a piacon levő érett korú vállalatok, mint az Air Liquide, sokszoros előnnyel indulnak a versenyben.

Ez különösen igaz akkor, amikor az alapanyagárak magasak, és a marzsokat az előállítók csak nehezen tudják növelni vagy szinten tartani. 
Ezzel együtt az Air Liquide legutóbbi gyorsjelentése is megmutatta, hogy tudja hozni megszokott eredményességi mutatóit. Ez és stabil osztalékhozama az oka annak, hogy igen sok intézményi befektető tartja a részvényt. A francia tőzsdeindexen belül ebben a részvényben a legnagyobb a hosszú távú professzionális kitettség: a teljes piaci kapitalizáció harmadát is eléri. Ezt honorálandó a vállalat 2009 és 2022 között 68 százalékkal növelte osztalékát, éves átlagos 4,1 százalékos növekedési ütemmel. 

Az Air Liquide árfolyama
 


A távolabbi jövőt is tervezni kell. Kétséges még, hogy a hidrogénüzemanyag-cellák használhatók lesznek-e a közlekedésben, például zsákutcának tartja ezt az irányt. Ugyanakkor a Reuters információi szerint idén májusban a Toyota Motor Europe, a CaetanoBus és az Air Liquide megállapodást írt alá a hidrogénalapú közlekedés közös fejlesztéséről.

A Goldman Sachs becslése szerint a hidrogén 2050-re a világ energiaszükségletének akár negyedét is fedezheti,

miközben az energiahordozó ára negyedére csökkenhet, de csak azokban az országokban, amelyek rendelkeznek olcsó megújuló energiaforrásokkal és a kiaknázásukhoz szükséges eszköztárral és infrastruktúrával. Ezért érthető, hogy az Air Liquide miért indul a kitermeléstől a felhasználók kiszolgálása irányába is.
Jó példa erre az úgynevezett kék-, azaz metánból képzett hidrogén előállítása. Ennek során szén-dioxid is keletkezik, de más ipari folyamatok bomlásterméke szintén a szén-dioxid. Az anyag felhasználása céljából Európa legnagyobb szén-dioxid-leválasztó és tárolóüzeme 2021 májusában kapott kétmilliárd eurós támogatást a holland államtól – adta hírül a Reuters. A projektben az ExxonMobil, a Royal Dutch Shell, az Air Liquide és az Air Products ipari gázszolgáltatók közösen vesznek részt. Célja, hogy rotterdami ipari kikötő területén lévő gyárak és finomítók által kibocsátott szén-dioxidot az Északi-tenger üres gázmezőiben tárolják.

A jelen írásban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak! A jelen írásban foglaltak célja kizárólag tájékoztató jellegű információk közlése a befektetőkkel, és azt a PFN Prestige Financial Zrt. az Erste Befektetési Zrt. közvetítőjeként készítette.