Ötvenhavi bónuszt fizetett az Evergreen hajózási társaság
Tavalyelőtt a Szuezi-csatorna forgalmának megbénításával, tavaly egyik hajójuk amerikai vizeken történt zátonyra futásával került a címlapokra az Evergreen Marine. Most ellenben gigabónuszokkal hívja fel magára a figyelmet a tajpeji székhelyű hajózási társaság, amely a tajvani szerződéssel rendelkező alkalmazottaknak akár
50 havi bérnek megfelelő bónuszt
is kifizetett, annyira jól ment tavaly a tengeri konténerfuvarozás. A tajpeji Economic Daily News értesülései szerint egyes alkalmazottak 65 ezer dollárt is kézhez kaphattak december végén.

Az Evergreen csupán annyit közölt, hogy az év végi bónuszok mindig a vállalat és az alkalmazottak éves teljesítményétől függenek. Márpedig a tavalyi év kiugróan sikeres volt: az előzetes éves bevételi várakozások immár a 20 milliárd dollárt is meghaladják, ami azt jelenti, hogy
három év alatt megháromszorozódott a hajózási társaság árbevétele.
A pandémia alatti fogyasztást és az ellátási láncokat megszaggató karanténintézkedéseket követő konténerszállítási boom méreteit jól jellemzi, hogy az amerikai vasutak és logisztikai cégek új raktárakat telepítenek a keleti partra és a Mexikói-öbölbe,
hogy fogadni tudják az egyre nagyobb számú konténert.
Az átrendeződést azzal indokolják, hogy tartanak a világjárvány idején a nyugati parton kialakult szűk szállítási-kirakodási keresztmetszet megismétlődésétől. És inkább maguk szabdalják fel az ellátási láncaikat, mert ez garantálja, hogy a termékek időben eljussanak az Egyesült Államok minden pontjára. Akkora a torlódás a nyugati parti konténerkikötőkben, hogy az ügyfelek inkább kifizetik a keleti parti kerülő utat a szállítás tervezhetősége érdekében.
Azért nem minden Evergreen Marine-dolgozó dúskál a bónuszokban. A Caixin szerint a sanghaji alkalmazottak tisztességtelen bánásmódra panaszkodtak, miután
csak havi fizetésük öt-nyolcszorosának megfelelő bónuszt kaptak
év végén.
A hajózási társaságok most arra figyelmeztetnek, hogy az egyre enerváltabb globális növekedés és a csökkenő fuvardíjak várhatóan rontják az idei jövedelmezőségüket. Az Evergreen Marine részvényei az elmúlt hat hónapban 33 százalékot zuhantak, a tavalyi teljesítményük pedig 54 százalékos szánkázás volt, míg tavalyelőtt 250 százalékot raliztak.


