A vezetőség éves előrejelzésének megfelelő első kilenchavi eredményszámokról számolt be szerdán a Porsche, a német luxusautó-gyártó az erős európai és észak-amerikai keresletnek köszönhetően ellensúlyozni tudta a kínai eladások visszaesését.

Visitors take pictures at the Porsche pavilion during the Paris Motor Show on October 4, 2018 in Paris. (Photo by Christophe ARCHAMBAULT / AFP)
Fotó: AFP

Az autóipari vállalat forgalma éves alapon 13 százalékkal 30,1 milliárd euróra nőtt szeptember végéig, működési eredménye pedig 9 százalékkal 5,5 milliárd euróra javult.

Az első kilenc hónap alatt elért 3,94 milliárd eurós adózott nyereség 6,5 százalékkal haladta meg a tavalyit.

Az eredményszámokon azzal együtt sikerült javítani a stuttgarti székhelyű cégnek, hogy a jövő évre tervezett, négy új modell gyártásához kapcsolódó többletköltségek is terhelték az időszakot. A vállalat idén minden korábbinál több pénzt, kétmilliárd eurót fordított kutatás-fejlesztésre.

Kisebb szépséghiba, hogy a működési eredményhányad az egy évvel korábbi 18,9-ről 18,3 százalékra csökkent. A menedzsment ezzel együtt változatlanul kitart egész évre vonatkozó céljai mellett, ennek megfelelően az árbevétel 40 és 42 milliárd euró közé futhat be, míg a működési eredményhányad 17-19 százalékos lehet.

A vállalat múlt hónapban már jelezte, hogy ezeket a terveket várhatóan a magas kamatkörnyezet, valamint a bizonytalan kínai gazdasági kilátások mellett is hozni tudj majd.

A kormányok jelentősen megemelték a kamatokat... ez olyan helyzetet teremt, amelyben az ügyfelek meglehetősen vonakodnak beruházni egy új termékbe

– figyelmeztetett Lutz Meschke pénzügyi igazgató, utalva arra, hogy a magas és a gazdasági lassulás a luxustermékek piacát sem kímélik.

Erős európai eladások, visszaeső kínai kereslet

A társaság kilenc hónap alatt 242 722 járművet értékesített, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Különösen a hazai, európai piacon futott jól a szekér, ahol 23 százalékkal ugrott meg az értékesítés, de Észak-Amerikában is sikerült 14 százalékkal növelni az eladásokat. Kína ezzel szemben fékezte a csoportszintű bővülést, ahol a gazdasági lassulás következtében 12 százalékkal kevesebb Porsche talált gazdára.

A teljesen elektromos meghajtású Taycan típusú sportautóból 11 százalékkal többet, 27 885 darabot szállított le a német gyártó, ami azt jelzi, hogy a vállalat kilábalt az elektromos járművek egyes alkatrészeit érintő ellátási láncbeli kihívásokból, amelyek az első félévben még nehezítették a kiszállításokat.

 

A Porsche részvényárfolyama 0,8 százalékkal ereszkedett a szerdai kereskedés elején a frankfurti börzén, idén pedig 16 százalékkal csúszott visszább a kurzus.