A többi között az Ariel, a Lenor, a Gillette, a Jar és a Head & Shoulders márkát gyártó amerikai vállalat, a Procter & Gamble (P&G) bevételei éves szinten 6 százalékkal nőttek, és 21,9 milliárd dollárt tettek ki a szeptemberben zárult pénzügyi első negyedévben, felülmúlva az elemzők 21,58 milliárdos várakozását. Az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus bevételnövekedés 7 százalék volt éves összevetésben.

Poznan,,Poland,-,Dec,7,,2017:,Head,&,Shoulders,Products,
Jól fogynak a cég termékei.
Fotó: Shutterstock

A P&G termékeinek ára átlagosan 7 százalékkal emelkedett, az értékesítési volumen pedig 1 százalékkal csökkent a a vizsgált időszakban. A cég termékei iránti kereslet a jelentős áremelések ellenére is stabil maradt. A vállalat egyszeri tételek nélküli negyedéves részvényarányos eredménye 1,83 dollár volt, meghaladva a piac által várt 1,72 dollárt.

Nyilvánvaló okokból nem közöljük az árképzés jövőbeni irányát, azonban annyit mondhatok, hogy elégedettek vagyunk a jelenlegi helyzetünkkel

– nyilatkozta cég vezetője, Jon Moeller. Az amerikai társaság rontotta a folyó pénzügyi évre vonatkozó árbevétel-előrejelzését, mert várakozásai szerint az árfolyamok kedvezőtlen alakulása visszavetheti a bővülést. A P&G ma ismertetett új előrejelzése szerint éves bevétele 2-4 százalékkal nőhet a korábban jelzett 3-4 százalék helyett. A P&G ugyanakkor fenntartotta a pénzügyi évre vonatkozó 4-5 százalékos organikus bevételnövekedési prognózisát.

A vállalat továbbra is azzal számol, hogy a részvényarányos éves nyereségnövekedési üteme valószínűleg a 6-9 százalékos tartományban lesz. A Procter & Gamble negyedéves eredményeire pozitívan reagáltak a befektetők, részvénye szerdán délután 16 óra körül mintegy 2,9 százalékos pluszban állt a New York-i tőzsdén. A cég árfolyama az utóbbi 12 hónapban több mint 17 százalékkal erősödött.

Magyar Procter & Gamble: femcare-ben is nagyon ott vagyunk

Hosszú idő óta először nyitotta meg csömöri gyárának kapuit a sajtó előtt a Procter & Gamble. Szinte azonnal kiderült, hogy Európa mellett csaknem az egész világon jelen vannak az itt gyártott női higiénés, intim higiénés termékek. A vállalat tampongyártása például ezenkívül csak egy helyen zajlik. A cég itthon az Always márkával több mint 50 százalékos részesedéssel piacvezetőnek számít az intim higiénés területen.