BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon megy a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának

Az amerikai Procter & Gamble, a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártója a szeptember végével záródott pénzügyi első negyedévében a vártnál jobban növelte profitját és bevételét, részben az áremeléseknek köszönhetően.

A többi között az Ariel, a Lenor, a Gillette, a Jar és a Head & Shoulders márkát gyártó amerikai vállalat, a Procter & Gamble (P&G) bevételei éves szinten 6 százalékkal nőttek, és 21,9 milliárd dollárt tettek ki a szeptemberben zárult pénzügyi első negyedévben, felülmúlva az elemzők 21,58 milliárdos várakozását. Az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus bevételnövekedés 7 százalék volt éves összevetésben.

Poznan,,Poland,-,Dec,7,,2017:,Head,&,Shoulders,Products,
Jól fogynak a cég termékei.
Fotó: Shutterstock

A P&G termékeinek ára átlagosan 7 százalékkal emelkedett, az értékesítési volumen pedig 1 százalékkal csökkent a a vizsgált időszakban. A cég termékei iránti kereslet a jelentős áremelések ellenére is stabil maradt. A vállalat egyszeri tételek nélküli negyedéves részvényarányos eredménye 1,83 dollár volt, meghaladva a piac által várt 1,72 dollárt.

Nyilvánvaló okokból nem közöljük az árképzés jövőbeni irányát, azonban annyit mondhatok, hogy elégedettek vagyunk a jelenlegi helyzetünkkel

– nyilatkozta cég vezetője, Jon Moeller. Az amerikai társaság rontotta a folyó pénzügyi évre vonatkozó árbevétel-előrejelzését, mert várakozásai szerint az árfolyamok kedvezőtlen alakulása visszavetheti a bővülést. A P&G ma ismertetett új előrejelzése szerint éves bevétele 2-4 százalékkal nőhet a korábban jelzett 3-4 százalék helyett. A P&G ugyanakkor fenntartotta a pénzügyi évre vonatkozó 4-5 százalékos organikus bevételnövekedési prognózisát.

A vállalat továbbra is azzal számol, hogy a részvényarányos éves nyereségnövekedési üteme valószínűleg a 6-9 százalékos tartományban lesz. A Procter & Gamble negyedéves eredményeire pozitívan reagáltak a befektetők, részvénye szerdán délután 16 óra körül mintegy 2,9 százalékos pluszban állt a New York-i tőzsdén. A cég árfolyama az utóbbi 12 hónapban több mint 17 százalékkal erősödött.

Magyar Procter & Gamble: femcare-ben is nagyon ott vagyunk

Hosszú idő óta először nyitotta meg csömöri gyárának kapuit a sajtó előtt a Procter & Gamble. Szinte azonnal kiderült, hogy Európa mellett csaknem az egész világon jelen vannak az itt gyártott női higiénés, intim higiénés termékek. A vállalat tampongyártása például ezenkívül csak egy helyen zajlik. A cég itthon az Always márkával több mint 50 százalékos részesedéssel piacvezetőnek számít az intim higiénés területen.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.