
Összeomlóban a német optikaiszál-piac
Az üvegszálas cégek 30 százaléka is összeomolhat az idén, főleg a kisebb szereplők vannak veszélyben, de még a nagy üvegszálas szolgáltatók is nehezen tudják megvalósítani és finanszírozni a fejlesztéseket – derül ki a Boston Consulting és az Egon Zehnder legfrissebb tanulmányából, amelyet a Handelsblatt ismertet.

A német kormány Gigabit-stratégiája szerint az országban 2030-ra minden házban optikai kábelnek kell lennie, hogy minden állampolgárnak elérhető legyen a megbízható és gyors internetkapcsolat. Az elmúlt években több milliárd eurónyi tőke áramlott az iparágba, azonban az ágazat magas rangú képviselői ma már úgy vélik, hogy a kitűzött cél elérése irreális.
A Deutsche Telekomot azzal vádolják, hogy lassítja a bővítést. A cég ugyanis bejelenti, hogy üvegszálat akarnak telepíteni egy területen, ami elriaszt más szolgáltatókat, mivel a legtöbb régióban nem éri meg a vállalat mellett terjeszkedni, saját kábeleket fektetni. A Deutsche Telekom a lapnak badarságnak minősítette az állítást.
A tanulmányban arra is emlékeztetnek, hogy a terjeszkedés még a Telekomnak is rendkívül költséges. Főleg, hogy egy új üvegszálas kapcsolat kezdetben drága, és gyakran csak több mint 15 év után térül meg, ami még jobban elriasztja a kisebb szereplőket. A külföldi befektetők emiatt azt fontolgatják, hogy elhagyják a német piacot.
Nem csak a szolgáltatók szenvednek ettől. Sok ügyfélnek, akik már aláírtak egy előszerződést, valószínűleg jóval többet kell várniuk a csatlakozásra, mint ahogyan eredetileg ígérték nekik. Ez már régóta ismert az iparágban, de aligha akarja bármelyik szolgáltató nyilvánosan elismerni a problémákat.
A 4iG kötheti össze Albániát és Egyiptomot optikai kábellel a Földközi-tenger alattA 4iG Nyrt. és az egyiptomi Telecom Egypt előzetes megállapodást kötött az Albániát és Egyiptomot a tenger alatt összekötő nagy kapacitású optikai kábelvezeték kiépítéséről. A víz alatti összeköttetés nyílt hozzáférésű modellben valósulna meg, amely a meglévő földközi-tengeri útvonalaktól eltérő tranzitútvonalat biztosítana a fontos nyugat-európai csomópontok, mint Frankfurt, illetve számos kelet-európai elérési pont irányába is. |



