Szenved a nagy hírű francia italmárka, miközben vámháború formálódik a háttérben
Apadó eladásokról számolt be a Remy Cointreau, melynek nyomán a francia italcsoport részvénye napon belül másfél százalékot esett. De az egész eddigi idei teljesítménye sem meggyőző a részvénynek, a kurzus közel 40 százalékot zuhant ebben az évben. Még szerencse, hogy a menedzsment optimista, s fokozatos fellendülésre számít az üzleti év hátralévő részében.

A Remy Martin konyak és a Cointreau narancslikőr gyártója arról számolt be szerdán, hogy az árbevétele 217 millió euróra (235,5 millió dollárra) csökkent a júniusig tartó negyedévben, ami 16 százalékos visszaesést jelent év per év alapon.
Az amerikai kontinensen a Remy eladásai meredeken zuhantak,
míg az ázsiai–csendes-óceáni értékesítést a kínai piac lassulása fékezte. Ellenben Japánban kiugróan élénk volt a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig változatos teljesítményt tükröztek a számok, de ezeken a piacokon is trendszerűen gyenge a fogyasztói kereslet.
A Remy Cointreau szigorú költségkontrollt és értékvezérelt stratégiát alkalmaz a jövedelmezőség érdekében, miközben folytatja a jövőbeli növekedéshez szükséges beruházásokat. A vállalat továbbra is az értékesítés fokozatos fellendülésére számít a 2025 márciusában záruló üzleti év egészében.
Az iparágra árnyékot vet az Európai Unió és Kína között kibontakozó vámháború.
Miközben az EU a kínai elektromos autókra brutális 17,4-37,6 százalékos büntetővámot vetett ki, Peking az európai brandyimportot kezdte vizsgálni. A Kínai Szeszesital-gyártók Szövetsége szerint a főként Franciaországból érkező brandy dömpingára a hazai szeszgyártók piaci pozícióját veszélyezteti. A pekingi szaktárca vizsgálata a 2022. október 1. és 2023. szeptember 30. között importált brandyre terjed ki, s azt jövő január elejéig kell lezárni.
Érintett a Rémy Cointreau, az LVMH, a Diageo és a Pernod Ricard.
A hivatalos vámstatisztika szerint Kína 2023-ban 43,31 millió liter (11,4 millió gallon) brandyt importált, ennek 96,2 százalékát Franciaországból.
A Trivium China piackutató értékelése szerint Peking olyan termékeket pécéz ki a vámháborús válaszcsapásra, melynek gyártói erős érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek az Európai Unióban. Ezért az esetleges lépések hatása látványos lehet.
Mindenesetre, a kibontakozó vámháború erősen kérdésessé teszi, hogy mennyire fenntartható középtávon a Remy menedzsmentjének mostani optimizmusa.


