BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Biden a kínai áruk kemény büntetésével támogatja Harris kampányát

Még ebben a hónapban életbe lépnek a washingtoni adminisztráció brutális vámtarifái. Miközben a demokrata és a republikánus jelölt épp az autógyártó és acéltermelő államokban udvarol a szavazók kegyeiért. Kína megtorlással fenyegetőzik.

Már szeptember végén hatályba lépnek a kínai árukra a Biden-adminisztráció pénteken bejelentett meredek vámemelései. Beleértve a kínai elektromos járművek 100 százalékos, a napelemek 50 százalékos, továbbá az acél, az alumínium, az EV akkumulátorok és kulcsfontosságú ásványi anyagok 25 százalékos vámját. A kínai vámok komoly kampánytémának számítanak az elnökválasztási küzdelemben.

Usa,And,China,Trade,War.,Us,Of,America,And,Chinese
 Harris alelnök és Trump volt elnök épp az autógyártó és acéltermelő államokban udvarol a szavazóknak / Fotó: Shutterstock

A Joe Biden elnök által májusban bejelentett, 18 milliárd dollár értékű árura kivetett büntetővámokat csak egészen minimális mértékben igazították ki. Figyelmen kívül hagyva az autóipari lobbi kéréseit, hogy csökkentsék a grafitra és az elektromos járművek akkumulátorgyártásához szükséges kritikus ásványi anyagokra kivetett vámokat, mivel ezek még mindig túlságosan függenek a kínai szállításoktól.

A kampány kritikus pontján jött a bejelentés

Ilyen kemény, célzott vámokra van szükség, hogy ellensúlyozzuk Kína állami támogatását és technológiatranszfer politikáját

– hangsúlyozta Lael Brainard, a Fehér Ház vezető gazdasági tanácsadója, hozzátéve: az a cél, hogy az amerikai EV-ipar diverzifikálódjon a domináns kínai ellátási lánctól. Miközben Washington több száz milliárd dollár értékű saját adótámogatást fektet be a hazai EV, napenergia és félvezető ágazatok fejlesztésére. 

Kína megtorlást ígért a megfélemlítő vámemelések ellen.

Peking azzal érvelt, hogy az EV-ipar sikere az innovációnak köszönhető, nem pedig a kormányzati támogatásnak. 
A magasabb amerikai vámok akkor lépnek életbe, amikor Kamala Harris alelnök és Donald Trump volt elnök egyaránt udvarol a szavazóknak az autógyártó és acéltermelő államokban, és megpróbálják magukat keménynek pozicionálni Kínával szemben a novemberi elnökválasztás előtt. Trump megfogadta, hogy 60 százalékos vámot vet ki minden kínai importra.
Az Európai Unió és Kanada új importvámokat jelentett be a kínai elektromos járművekre, amelyek összhangban vannak a 100 százalékos amerikai vámokkal.

Vannak kivételek

  • Mentesülnek a büntetővámok alól a május 14. előtt megrendelt kínai kikötői daruk, amennyiben két éven belül leszállítják azokat.
  • Az orvosi arcmaszkok és sebészeti kesztyűk vámtarifájának duplázódását is elhalasztották, hogy új beszállítók léphessenek a piacra. 
  • Egy évvel elhalasztották a csecsemők etetésére használt enterális fecskendők vámemelését.
  • Emellett öt kínai ipari gépkategória esetében mérlegelik a vámmentességi kérelmeket, beleértve a folyadékok tisztítására vagy szűrésére szolgáló gépeket, az ipari robotokat és a nyomdagépeket is. 
  • Továbbá engedélyezik a vámmentességet a kínai napelem-, lemez- és cellagyártó berendezések esetében, de nem teszik lehetővé a teljes napelemmodulok gyártásához használt berendezések körében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.