Amerikában gyárt akkumulátorokat a Nissan, de ettől nem lesz több munkahely
Meglepő hírek érkeztek a Ford háza tájáról. Az amerikai gyártó átengedi egyik Kentuckyba telepített akkumulátorgyártó üzemét a Nissannak. A japán cég így kikerülheti az amerikai vámokat, míg a Ford hasznosíthatja felesleges kapacitását.

Túlfejlesztették az akkumulátorgyártást
A Ford még 2021-ben fogadott nagy téttel az elektromos járművekre, s két új akkumulátorgyárat épített Kentuckyban egy nagyobb, 7 milliárd dolláros beruházás részeként. Ma az egyik gyár kihasználatlan, a másik részlegesen üzemelve gyárt akkumulátorokat a Ford számára.
A The Wall Street Journal értesülése szerint az aktív üzemben már megkezdték a Nissan-akkumulátorok gyártását.
Az amerikai autóipari óriás az elektromos járművek gyenge keresletével és magas költségekkel szembesült. A hónap elején
a Ford visszavonta idei pénzügyi prognózisát
a vámtarifák körüli bizonytalanságra hivatkozva.
Tavaly a Ford EV-üzletága 5 milliárd dollár veszteséget termelt, és a visszavont prognózis további 5 milliárd dolláros veszteséget jelzett az idei évre.
Kikerülhetik az amerikai vámokat a japánok
Remek lehetőséget kínál a Ford üzeme arra, hogy a Nissan az Egyesült Államokban gyártson akkumulátorokat, s ily módon kikerülje az importvámot.
A japán autógyártó is pénzügyi nehézségekkel küzd: az idei év első három hónapjában 4,5 milliárd dollár vesztesége volt. A vállalat 20 ezres leépítést jelentett be, s lefújt egy akkumulátorgyár-beruházást Japánban. Korábban úgy tervezték, hogy az amerikai piacra szánt járművek akkumulátorait Kínában gyártják.
Bajban az EV-szektor
Az elektromos járművek értékesítése áprilisban 5 százalékkal csökkent az Egyesült Államokban annak ellenére is, hogy az autópiac többi részén erős volt az értékesítés.
A General Motors nemrégiben eladta egy michigani akkumulátorgyárban lévő részesedését koreai partnerének, az LG Energy Solutionnek. A GM másik akkumulátorgyára Tennesseeben a tervezett kapacitás körülbelül 40 százalékán üzemel, míg ohiói üzemének kihasználtsága 80 százalékos.
A Honda kedden közölte, hogy több mint 20 milliárd dollárral csökkenti az elektromos járművekre fordított kiadásokat, s elhalasztotta egy új kanadai gyár építését.


