Megállt a zuhanás az okostelefonoknál
A harmadik negyedévben 358,3 millió okostelefont értékesítettek a gyártók az IDC előzetes adatai szerint, ez 0,8 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Bár a növekedés minimális, mégis fontos üzenet lehet az iparág számára, ugyanis az elmúlt hét negyedév folyamatos csökkenése tört meg a július–szeptemberi eredményeknek köszönhetően.
„Az, hogy a szektor a makrogazdasági kihívások ellenére ismét növekedési pályára állt, az ellenálló képességét és a mobiltelefonok iránti folyamatos igényt mutatja. A verseny egészen elképesztő. A Huawei továbbra is hatalmas üzleteket köt Kínában, az Apple sokak várakozásai ellenére erős eredményeket hozott az érett piacokon. Ami pedig talán a legfontosabb: most fordult elő első alkalommal, hogy az öt legnagyobb gyártó együttes piaci részesedése meghaladta a 70 százalékot. Az iparág és a meghatározó szereplők köre ugyan még mindig változik, de látszik, hogy erősen konszolidálódik a piac” – mondta Ryan Reith, az IDC Worldwide Mobile Device Trackers programjának alelnöke.

A feltörekvő piacok közül látványos fejlődést lehetett tapasztalni Indiában, ahol a harmadik negyedévben 46,6 millió okostelefont adtak el, ez 9,3 százalékos éves szintű növekedés. Kínában tovább erősödött a helyi márkák szerepe, és a globális trendekhez hasonlóan ott is nőtt a legnagyobb piaci szereplők összesített piaci részesedése. A távol-keleti országban a gyártók értékesítésének felfutását az is segítette, hogy sok e-kereskedő már a harmadik negyedévben megkezdte a készletek felhalmozását a november 11-i szinglik napja akcióra, ami végül hatalmas rekordot hozott.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja


