A harmadik negyedévben 358,3 millió okostelefont értékesítettek a gyártók az IDC előzetes adatai szerint, ez 0,8 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Bár a növekedés minimális, mégis fontos üzenet lehet az iparág számára, ugyanis az elmúlt hét negyedév folyamatos csökkenése tört meg a július–szeptemberi eredményeknek köszönhetően. „Az, hogy a szektor a makrogazdasági kihívások ellenére ismét növekedési pályára állt, az ellenálló képességét és a mobiltelefonok iránti folyamatos igényt mutatja. A verseny egészen elképesztő. A Huawei továbbra is hatalmas üzleteket köt Kínában, az Apple sokak várakozásai ellenére erős eredményeket hozott az érett piacokon. Ami pedig talán a legfontosabb: most fordult elő első alkalommal, hogy az öt legnagyobb gyártó együttes piaci részesedése meghaladta a 70 százalékot. Az iparág és a meghatározó szereplők köre ugyan még mindig változik, de látszik, hogy erősen konszolidálódik a piac” – mondta Ryan Reith, az IDC Worldwide Mobile Device Trackers programjának alelnöke.
A feltörekvő piacok közül látványos fejlődést lehetett tapasztalni Indiában, ahol a harmadik negyedévben 46,6 millió okostelefont adtak el, ez 9,3 százalékos éves szintű növekedés. Kínában tovább erősödött a helyi márkák szerepe, és a globális trendekhez hasonlóan ott is nőtt a legnagyobb piaci szereplők összesített piaci részesedése. A távol-keleti országban a gyártók értékesítésének felfutását az is segítette, hogy sok e-kereskedő már a harmadik negyedévben megkezdte a készletek felhalmozását a november 11-i szinglik napja akcióra, ami végül hatalmas rekordot hozott.
A gyártók rangsorát globális szinten továbbra is a Samsung vezeti, a dél-koreai társaság 78,2 millió okosmobilt szállított le a július–szeptemberi időszakban, ami a piaci átlagot jócskán meghaladó, 8,3 százalékos bővülés éves összevetésben. Ennek köszönhetően a 2018. harmadik negyedévi 20,3 százalékról 21,8 százalékra nőtt a piaci részesedése. Az időszak igazi nagy nyertese a Huawei volt, az amerikai tiltólista és a számos piacon tapasztalható nehézségek ellenére 28,2 százalékkal tudta növelni forgalmát az egy évvel korábbihoz képest, ebben jelentős szerepet játszott a kínai eladások felfutása. A vállalat egyébként most már egyértelműen nem a második hely megtartásáért küzd, hanem célba vette a gyártói rangsor első pozícióját, a teljes piac 18,6 százalékát tudhatta magáénak a harmadik negyedévben.
Stabil időszakot tudhat maga mögött az Apple. Az amerikai cég értékesítése lényegében stagnált, ami az elmúlt időszak folyamatos zuhanása után tulajdonképpen jó eredménynek nevezhető. Nagy kérdés a társaság esetében, hogy a hagyományosan erős karácsonyi időszakban sikerül-e végre növekedést felmutatnia. A negyedik és az ötödik pozícióban egyaránt egy-egy kínai gyártó, a Xiaomi és az OPPO található, az előbbi cég különösen jó eredményeket ért el a július–szeptemberi időszakban Indiában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.