BUX 52,169.8
-0.34%
BUMIX 4,272.85
-0.82%
CETOP20 2,447.09
-1.80%
OTP 17,300
-2.20%
KPACK 8,500
+2.41%
0.00%
0.00%
0.00%
-4.59%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,555
+0.32%
RABA 1,350
-1.46%
-0.20%
-0.59%
-0.59%
-0.80%
-0.90%
-2.91%
+0.48%
-3.45%
+1.38%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,684
+1.21%
+1.16%
ALTEO 2,270
-2.16%
+2.61%
-0.40%
EHEP 1,695
+3.04%
+1.27%
-0.60%
MKB 1,972
0.00%
-1.67%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
+1.89%
0.00%
-4.91%
-2.07%
-1.24%
NUTEX 15.08
-2.46%
GOPD 12,000
-6.25%
OXOTH 4,574
+0.04%
-1.85%
NAP 1,160
-34.83%
0.00%
-4.76%
Forrás
RND Solutions
Turizmus

A fővárosban tartanák a fapadosokat

A turizmusszakma szerint taktikailag elhibázott lépés lenne, ha a fapados repülőgépeket kitelepítenék a fővárosból, mivel a beutazóturizmus még mindig Budapest-központú.

A ferihegyi légikikötő környezeti zajhatásainak és a fővárosi légszennyezésének csökkentését szolgáló felvetést értékelve Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke a Magyar Nemzetnek kifejtette:

ez nem időszerű lépés most, amikor látványosan fejlődő pályára állt a beutazó forgalom.

A szakember a lap pénteki számában megjelent interjúban rámutatott: ma a turizmus nagyon kiszolgáltatott a légi közlekedésnek, a turisták nagy része repülővel utazik. A fapados gépekkel érkezőket jelentős pluszköltségekre kényszerítené, ha egy vidéki reptérre érkezve még Budapestre kellene utazniuk, ez esetleg már eltántorítaná őket az utazástól. De Budapest fizikailag is központi szerepet játszik, a turisták innen érhetnek el a legkönnyebben mindent – tette hozzá.

Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének általános elnöke
Fotó: VG

Úgy vélte, az alternatív repterek a továbbiakban sem hajtanának végre jelentősebb beruházásokat, és a kitelepített szolgáltatást egyszerűbb építményekkel oldanák meg, ahogy más országokban is. Ezt tetézné a fővárostól való távolság leküzdése, amely a közlekedési infrastruktúrát is megterhelné – sorolta az érveket. Hozzátette,

a fapadosok kitelepítése a fővárosból elriaszthatja azokat a légitársaságokat is, amelyek közvetlen járatban gondolkodnak Budapesttel, a befektetőknek ez nem lenne jó üzenet az elkövetkező évekre.

Flesch Tamás szerint ezzel együtt indokolt, hogy a stratégiai jelentőségű Budapest Airport a szolgáltatásaiban fejlődjön, és a főváros kapujaként a magyarországi turizmushoz méltóbb színvonalon fogadja az érkezőket, szolgálja ki a fapados utazókat. A kormány részéről az üzemeltetőknek megfogalmazott minőségi kifogások indokoltak – emelte ki.

A lap kormányzati forrásból származó értesülésre hivatkozva jelezte: nincs napirenden a fapadosok átirányítása a vidéki repülőterekre.

A MSZÉSZ elnöke kitért arra, hogy a magyarországi beutazóturizmus erősödésben nagy szerepe van a biztonságnak, amelyet a külföldi látogatók naponta elismernek, ez egyre inkább erősíti az ágazat versenyképességét.

Flesch Tamás a lapnak elmondta még, hogy pozitív folyamat bontakozik ki az ágazatban, egyre több fiatal munkavállaló tér haza külföldről, mert visszacsábítják őket az itthoni lehetőségek és a külhoninál biztosabbnak látszó jövő. Végre látják a vállalkozók is, hogy vannak lehetőségeik, hogy a kormány odaállt a turizmus mögé, és az egyik legfontosabb húzóágazatnak tekinti – tette hozzá.

Kapcsolódó cikkek