Kis híján egymillió, pontosabban 980 ezer fizető vendég kereste fel az első negyedévben nyitva tartó 11 budapesti fürdőt, 67,5 ezerrel több, mint az ugyancsak rekordokat döntő 2018 első három hónapjában. A bázishoz képest elért forgalmi növekmény összességében 7,4 százalék, míg az értékesítés nettó árbevétele január és március között elérte a 3,8 milliárd forintot, ami körülbelül 600 millió forinttal, 18,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábban jegyzettnél – tudta meg a Világgazdaság Czinege Szilviától, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) értékesítési és marketingigazgatójától.
A budapesti műemlék fürdők vendégforgalma eszerint nagyobb mértékben emelkedett, mint a budapesti turizmus mutatói, aminek több oka is van. Egyrészt az, hogy a rendkívül nagy turisztikai vonzerőt jelentő fürdők népszerűsége még tovább nőtt a magyar fővárosba látogató külföldiek körében, akiknek már eddig is több mint a fele, korábbi becslések szerint minimum a 60 százaléka jegyet váltott valamelyik történelmi fürdőbe.
Ugyanilyen markáns jelenség a magyar vendégkör bővülése – mondta Czinege Szilvia. A vendégforgalom növekedését is meghaladó, csaknem 20 százalékos bevételemelkedésre azonban sem ez, sem az nem elegendő magyarázat, hogy a BGYH Zrt. az év elején átlagosan 5 százalékkal – fürdőnként 100-200-300 forinttal – emelte a belépőjegyek árát.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható