BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Turizmus

Rekordbevétellel kezdték az évet a fürdők

Csaknem ötödével nőtt a budapesti fürdők árbevétele az első negyedévben, jelentősen nagyobb mértékben, mint amennyivel a vendégek száma emelkedett. A kimagasló eredményt a szolgáltatások és a saját márkás termékek forgalombővülése is adja.

Kis híján egymillió, pontosabban 980 ezer fizető vendég kereste fel az első negyedévben nyitva tartó 11 budapesti fürdőt, 67,5 ezerrel több, mint az ugyancsak rekordokat döntő 2018 első három hónapjában. A bázishoz képest elért forgalmi növekmény összességében 7,4 százalék, míg az értékesítés nettó árbevétele január és március között elérte a 3,8 milliárd forintot, ami körülbelül 600 millió forinttal, 18,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábban jegyzettnél – tudta meg a Világgazdaság Czinege Szilviától, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) értékesítési és marketingigazgatójától.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A budapesti műemlék fürdők vendégforgalma eszerint nagyobb mértékben emelkedett, mint a budapesti turizmus mutatói, aminek több oka is van. Egyrészt az, hogy a rendkívül nagy turisztikai vonzerőt jelentő fürdők népszerűsége még tovább nőtt a magyar fővárosba látogató külföldiek körében, akiknek már eddig is több mint a fele, korábbi becslések szerint minimum a 60 százaléka jegyet váltott valamelyik történelmi fürdőbe.

Ugyanilyen markáns jelenség a magyar vendégkör bővülése – mondta Czinege Szilvia. A vendégforgalom növekedését is meghaladó, csaknem 20 százalékos bevételemelkedésre azonban sem ez, sem az nem elegendő magyarázat, hogy a BGYH Zrt. az év elején átlagosan 5 százalékkal – fürdőnként 100-200-300 forinttal – emelte a belépőjegyek árát.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek