Kis híján egymillió, pontosabban 980 ezer fizető vendég kereste fel az első negyedévben nyitva tartó 11 budapesti fürdőt, 67,5 ezerrel több, mint az ugyancsak rekordokat döntő 2018 első három hónapjában. A bázishoz képest elért forgalmi növekmény összességében 7,4 százalék, míg az értékesítés nettó árbevétele január és március között elérte a 3,8 milliárd forintot, ami körülbelül 600 millió forinttal, 18,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábban jegyzettnél – tudta meg a Világgazdaság Czinege Szilviától, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) értékesítési és marketingigazgatójától.
A budapesti műemlék fürdők vendégforgalma eszerint nagyobb mértékben emelkedett, mint a budapesti turizmus mutatói, aminek több oka is van. Egyrészt az, hogy a rendkívül nagy turisztikai vonzerőt jelentő fürdők népszerűsége még tovább nőtt a magyar fővárosba látogató külföldiek körében, akiknek már eddig is több mint a fele, korábbi becslések szerint minimum a 60 százaléka jegyet váltott valamelyik történelmi fürdőbe. Ugyanilyen markáns jelenség a magyar vendégkör bővülése – mondta Czinege Szilvia. A vendégforgalom növekedését is meghaladó, csaknem 20 százalékos bevételemelkedésre azonban sem ez, sem az nem elegendő magyarázat, hogy a BGYH Zrt. az év elején átlagosan 5 százalékkal – fürdőnként 100-200-300 forinttal – emelte a belépőjegyek árát.
Mint megtudtuk, a plusz 600 millió forintos bevételben jelentős hányadot képvisel a helyi szolgáltatásokra, mindenekelőtt a masszázsra és egyéb gyógyászati kezelésekre szóló jegyek eladásának növekedése, és a saját márkás termékcsomagok kelendősége. A társaság illetékese elmondta: a három árkategóriában kínált, különböző termékeket – törölközőt, köntöst, tusfürdőt, sampont, szappant, krémeket – és másodlagos szolgáltatásokra szóló jegyeket tartalmazó csomagokra számottevő kereslet mutatkozik, naponta több százat értékesítenek belőlük. A bevételnövelés e módja tudatos fejlődési stratégia a cégnél, miután az elmúlt évek folyamatos látogatószám-növekedése oda vezetett, hogy a fürdők telítődtek, többségükben már nem nagyon van tér a forgalom bővítésére. A maximális látogatószámok megközelítését látva kezdődött el a BGYH Zrt.-nél a szolgáltatásokra és a saját márkás termékek értékesítésére fókuszáló üzletpolitika erősítése.
Az idei strandszezon hivatalosan április 27-én, azaz jövő szombaton indul, a strandok belépőjegy-árazásának változtatásáról még nem született meg a hivatalos döntés – tudtuk meg. Miként azt is, hogy a Király Fürdő is üzemel egyelőre, a felújítás előkészítése még nem zárult le, így nem tűzték ki az átmeneti bezárás időpontját sem.