Magyar gazdaság

Rekordbevétellel kezdték az évet a fürdők

Csaknem ötödével nőtt a budapesti fürdők árbevétele az első negyedévben, jelentősen nagyobb mértékben, mint amennyivel a vendégek száma emelkedett. A kimagasló eredményt a szolgáltatások és a saját márkás termékek forgalombővülése is adja.

Kis híján egymillió, pontosabban 980 ezer fizető vendég kereste fel az első negyedévben nyitva tartó 11 budapesti fürdőt, 67,5 ezerrel több, mint az ugyancsak rekordokat döntő 2018 első három hónapjában. A bázishoz képest elért forgalmi növekmény összességében 7,4 százalék, míg az értékesítés nettó árbevétele január és március között elérte a 3,8 milliárd forintot, ami körülbelül 600 millió forinttal, 18,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábban jegyzettnél – tudta meg a Világgazdaság Czinege Szilviától, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) értékesítési és marketingigazgatójától.

A budapesti műemlék fürdők vendégforgalma eszerint nagyobb mértékben emelkedett, mint a budapesti turizmus mutatói, aminek több oka is van. Egyrészt az, hogy a rendkívül nagy turisztikai vonzerőt jelentő fürdők népszerűsége még tovább nőtt a magyar fővárosba látogató külföldiek körében, akiknek már eddig is több mint a fele, korábbi becslések szerint minimum a 60 százaléka jegyet váltott valamelyik történelmi fürdőbe. Ugyanilyen markáns jelenség a magyar vendégkör bővülése – mondta Czinege Szilvia. A vendégforgalom növekedését is meghaladó, csaknem 20 százalékos bevételemelkedésre azonban sem ez, sem az nem elegendő magyarázat, hogy a BGYH Zrt. az év elején átlagosan 5 százalékkal – fürdőnként 100-200-300 forinttal – emelte a belépőjegyek árát.

Mint megtudtuk, a plusz 600 millió forintos bevételben jelentős hányadot képvisel a helyi szolgáltatásokra, mindenekelőtt a masszázsra és egyéb gyógyászati kezelésekre szóló jegyek eladásának növekedése, és a saját márkás termékcsomagok kelendősége. A társaság illetékese elmondta: a három árkategóriában kínált, különböző termékeket – törölközőt, köntöst, tusfürdőt, sampont, szappant, krémeket – és másodlagos szolgáltatásokra szóló jegyeket tartalmazó csomagokra számottevő kereslet mutatkozik, naponta több százat értékesítenek belőlük. A bevételnövelés e módja tudatos fejlődési stratégia a cégnél, miután az elmúlt évek folyamatos látogatószám-növekedése oda vezetett, hogy a fürdők telítődtek, többségükben már nem nagyon van tér a forgalom bővítésére. A maximális látogatószámok megközelítését látva kezdődött el a BGYH Zrt.-nél a szolgáltatásokra és a saját márkás termékek értékesítésére fókuszáló üzletpolitika erősítése.

Az idei strandszezon hivatalosan április 27-én, azaz jövő szombaton indul, a strandok belépőjegy-árazásának változtatásáról még nem született meg a hivatalos döntés – tudtuk meg. Miként azt is, hogy a Király Fürdő is üzemel egyelőre, a felújítás előkészítése még nem zárult le, így nem tűzték ki az átmeneti bezárás időpontját sem.

BGYH Zrt.
Ezek is érdekelhetik