Turizmus

Bakancslistára kell kerülnie Budapestnek

Fel kell helyezni a vidéki magyarok turisztikai térképére Budapestet. Rövid távú cél, hogy 20 százalékra növeljék a belföldi vendégforgalom arányát – hangzott el a Budapest Brand Zrt. által szervezett szakmai kerekasztal beszélgetésen.

Gyors eredményt biztosan nem lehet elérni, de mindenképpen és mielőbb el kell kezdeni a belföldi utazók meghódítását

– derült ki azon a szakmai kerekasztal beszélgetésen, amelyen Budapest idegenforgalmi esélyeinek növelési lehetőségeire kerestek választ a Budapest Brand Zrt. által összehívott ágazati szövetségek és vállalatok vezetői.

A Budapest Brand, a fővárosi önkormányzat cége a napokban indította el a belföldieket megszólító, több tízmillió forintos reklámkampányát, mindenek előtt a kedvezményes belépőjegyeket és 48 órás korlátlan közlekedést nyújtó Restart Budapest kártyára összpontosítva.

Faix Csaba, a társaság vezérigazgatója szerint nagyon fontos, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) is népszerűsíti Budapestet belföldön. Ugyanakkor leszögezte, hogy a külföldi vendégéjszakákat sosem fogják tudni belföldiekkel pótolni, de az a város, ahová a járvány előtt évente négymillió vendég érkezett, jó város, és a magyarok számára is kellően vonzó lehet. Ehhez meg kell mutatni az értékeket, az attrakciókat, az élményeket és érdekességeket kell kínálni, és mindezt speciális csomagajánlatok formájában. A fő célcsoport a családos turista, hiszen így akik gyerekként megismerik és megszeretik Budapestet, felnőttként is rendszeresen felkereshetik.

Káldi Emese, az Imagine Budapest cégvezetője, túravezető, Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója, Faix Csaba, a Budapest Brand nZrt. vezérigazgatója, Gianni Annoni, étteremtulajdonos, gasztroszakértő, Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke
Fotó: VG

Bizonyára rengeteg hibát követtünk el mindannyian az elmúlt években – szögezte le a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, Flesch Tamás, kimondatlanul is arra a kijelentésre utalva, miszerint a budapesti modell megbukott. (Ezt Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója a Világgazdaság minapi csúcskonferenciáján jelentette ki.) Flesch Tamás szerinte az az egyik hiba, hogy Budapest még mindig nem elég ismert és érdekes a vidékiek számára, és inkább veszik célba városlátogató turistaként Bécset vagy Párizst, a magyar fővárosban pedig csak átutaznak.

A belföldi vendégforgalom valójában sokkal nagyobb, mint amennyit a vendégéjszakákról szóló statisztika tükröz, hiszen nem minden Budapestre látogató belföldiből lesz szállóvendég. A többségük hazatér a fővárosi programja után, vagy rokonnál, ismerősnél száll meg – ebben egyetértettek a kerekasztal résztvevői.

A Budapest egyik fő vonzerejének számító, történelmi gyógyfürdők látogatóinak 60 százaléka belföldi volt a világjárvány előtt, ami elfogadható arány, é együtt lehet élni vele a továbbiakban is – mondta a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója. Szűts Ildikó, azt tartja inkább problémának, hogy a belföldiek között nagyon kevés a vidéki, ugyanis a magyar fürdőzők 85 százaléka budapesti.

Ennél sokkal több vidékire, belföldi vendégre van szükség, Budapestnek a belföldiek bakancslistájára is fel kell kerülnie!

– mondta a BGYH vezérigazgatója. A korábbinál sokkal több magyar vendégre van szüksége az összes többi budapesti attrakciónak, szabadidős és kulturális intézménynek is.

Káldi Emese, az Imagine Budapest cégvezetője, túravezető, Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója, Faix Csaba, a Budapest Brand nZrt. vezérigazgatója, Gianni Annoni, étteremtulajdonos, gasztroszakértő, Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke
Fotó: VG

szerint az olyan kreatív, rugalmas programszolgáltatók, mint ők, gyorsan tudnak változtatni, és meg is tették:

a kifejezetten a vidékieket célzó, Budapest érdekességeit számukra bemutató városi túrák révén 20 százalékkal nőtt a magyar vendégeik száma. A 20 százalékos belföldi vendégarány Faix Csaba szerint első körben reális cél.

Budapest elkezdett pulzálni, vonzza az eseményeket, és rengeteget változott az elmúlt években, a belföldiekben pszichés gátakat kell letörni, és megmutatni nekik, hogy az a város, amely nyüzsgő és zajos, nem riasztó, hanem izgalmas, és érdekes – fogalmazott Gianni Annoni, étteremtulajdonos, gasztroszakértő. Hétvégente viszont, amikor a budapestiek vidékre mennek, csendesebb a város, a vidékiek ilyenkor is jöhetnének, amikor kisebb a tömeg. A családosokat célzó csomagajánlatokkal épp a hétvégi városlátogatások terén áttörést elérve lehetne megtenni az első lépést – derült ki a szakértők által elmondottakból. Amennyiben a Széchenyi Pihenőkártyákból lehetővé válna a Restart Budapest Card megvásárlása, az is sokat lendítene a keresleten – jelezték a kedvezményprogramban résztvevő cégek vezetői.

 

Címlapkép: Szigetváry Zsolt / MTI

Budapest Budapest Brand nZrt. Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Budapesti Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt
Kapcsolódó cikkek