A Brexit miatt kisebbek lesznek a csokik
Nem hagyja el a Brexit után Nagy-Britanniát az amerikai Mondelez csoporthoz tartozó Cadbury, viszont az importanyagok várható drágulása miatt erősen "tömöríti" kínálatát. Ugyanazért a pénzért kevesebb édességet tartalmaz majd a csomagolás - írta a Guardian. A cég a Toblerone fogközeinek szélesítésével már utalt a Brexit következményeire, de most a húsvéti csokitojások hagyományos hatos kiszerelését is ötösre változtatta.
Nem véletlenül kérik a brit élelmiszeripar termelői és kiskereskedelmi hálózatai a londoni kormányt, hogy kössön külön szabadkereskedelmi megállapodást a szektorra nézve Brüsszellel. Ellenkező esetben vámakadályok emelkednek a kétoldalú kereskedelem és a beszállítói hálózatokon belüli áruforgalom elé.
A Mezőgazdasági Termelők Országos Szövetsége (NUF), az Élelmiszer- és Italgyártók Szövetsége (FDF) és a Brit Kiskereskedelmi Szövetség (BRC) hétfőn közzétett közös felhívásában kiemelte: az ágazat nem tud elszigeteltségben működni: a gazdáknak takarmányt kell importálniuk, és hozzá kell férniük a külső piacokhoz, különösen olyan termékek esetében, amelyek hazai kereslete nem elégséges. A brit élelmiszeripari szektor 3,9 millió vállalkozó és alkalmazott megélhetését biztosítja, és évente 108 milliárd font (40 ezer milliárd forint) értéket termel.


