Egyre több háztartás fizet elő vezetékes szélessávú internetre
Szeptemberben már 3,184 millió előfizetést becsült az NMHH.
VG
2020.11.23, 14:43
Megosztom a cikket
Egyetlen hónap alatt 17 ezerrel nőtt a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma, míg augusztusban 3,167 millió volt, addig szeptemberben már 3,184 millió – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentésében megjelent becslésből. A nagysebességű (30 megabit per secundum feletti) internet előfizetések aránya is nőtt, tavaly szeptemberben 72,9 százalékot volt, idén szeptemberben pedig 77,2.
A vezetékes szélessávú internet-előfizetések piacát szeptemberben is a Telekom uralta 38,4 százalékos részesedéssel (augusztusban 38,3 százalék volt), a Digi Csoport továbbra is 23 százalékos piaccal a második, és a Vodafone 21,4 százalékkal a harmadik.
Fotó: Pixabay
A magyar háztartásoknak a 64 százaléka rendelkezett vezetékes telefonvonallal, száz lakosra 29,36 vezetékes hangátviteli csatorna jutott idén szeptemberben.
A hatóság becslése szerint összesen 3,001 millió bekapcsolt hangátviteli csatorna van, ebből a legnagyobb arányt az IP-alapú hálózati átviteli csatornák képviseli 1,574 millióval, a kábeltelevíziós hangátviteli csatornák pedig a második a második helyen állnak 1,097 millióval. A hagyományos, rézérpáros hálózatok hangcsatornáit már csak 196,6 ezren használták idén szeptemberben. Az egy csatornára jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 93,6 perc volt a vezetékes telefonok esetében.
Az elmúlt egy év során áprilisban volt a legmagasabb a hívások időtartama (120 perc), amelyben vélhetően a járvány miatti korlátozások is nagy szerepet játszottak.
A vezetékes hangátviteli csatornák piacát magasan a Telekom vezeti 48 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen álló DIGI csoport 21,9 százalékot tudhat magáénak, és csak 0,5 százalékkal van tőle lemaradva a Vodafone.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.