Úgy tűnik, nincs égető szüksége új beruházásokra magyarországi ténykedéséhez a Strabag AG-nek, legalábbis központi mélyépítő cége, a Strabag Általános Építő Kft. törzstőkéjének csökkentéséről döntött az osztrák anyavállalat. A tőkét 3,6 milliárd forintról 1 milliárdra szállítja le, azaz 2,6 milliárdot von ki a cégből. De nemcsak ezen az ágon viszi ki a pénzét az osztrák építőipari mamut, hanem a magyarországi leányok is szokatlanul magas osztalékot fizetnek.
A legkisebb leány, a Strabag Vasúttechnika Kft. 800 milliós nyereségéből félmilliárd osztalékot fizet. Öt-ötmilliárd osztalékot visz haza az anyacég ugyanakkor a mélyépítő Strabag Általános Építő Kft.-ből, illetve a magasépítő Strabag MML Kft.-ből. Előbbinek az árbevétele tavaly ugyan 5,5 milliárddal visszaesett az előző évihez képest, viszont az adózott eredménye elérte a 6 milliárdot, amelyből bőven futja az 5 milliárdos kifizetésre. Utóbbinak viszont az eredménytartalékot is be kell vetnie az osztalékfizetéshez, miután profitja csak 2,5 milliárd forint hazaküldésére lenne elegendő.
A három Strabag cég – mérlege alapján – összességében nem zárt rossz évet, hiszen együttes árbevételük 8 milliárddal több volt a 2014-es évben elértnél, adózás után pedig 4,5 milliárd forinttal több nyereséget könyvelhettek el. Összességében 150 milliárd forint árbevételükkel még mindig megelőzik a múlt évre 124 milliárdos forgalmat jelentett, fénysebességgel és kormányzati hátszéllel gyarapodó Duna Aszfalt-csoportot. Az előző évekhez képest látványos pénzkivétel azonban nem arra utal, hogy a Strabag nyugodtan készülne a nyerő szériára. Pedig nemrég még mindenkit vert, még a Közgépet is. A Portfolio 2013-as kimutatása szerint a Strabag összesen 580 milliárd forint értékű közbeszerzés részese volt önállóan vagy konzorciumi tagként, míg a Simicska-féle Közgép nem érte el az 500 milliárdot.
Nem maradtak teljesen megrendelés nélkül a Strabag-leányok, legutóbb például a Liget projektből nyertek 4,1 milliárd forintnyi munkát, de idén szerezték meg a győri Széchenyi István Egyetem 7 milliárdos kollégiumi projektjét is. Igaz, utóbbin már a West Hungária Bau Kft.-vel kell osztozniuk. A nagy vasútépítő projekteken viszont a Swietelsky–R-Kord páros mellett eddig nem tudott labdába rúgni a Strabag. Nem sok jót ígér az sem, hogy útépítők számára felére olvadt az uniós forrásból támogatott megrendelés: a közlekedésfejlesztésre szánt operatív program 1216 milliárdra zsugorodott az előző, a 2007–2013-as uniós ciklushoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.