Az elmúlt évben számos luxusmárka esetében láthattuk, hogy új technológiákat tesztelnek és új üzleti modelleket vezetnek be, idén pedig már annak lehetünk majd tanúi, miként is működnek ezek az újítások az egyes cégek életében. A Vogue Business cikke azt taglalja, hogy a divatcégek tavalyi éve nagyjából a technológiai fejlesztésekkel telt, hogy kiszolgálhassák a megváltozott fogyasztói igényeket.
Más cégeknél a hulladékmentesség és a fenntarthatóság elérése volt a fő irány: az Urban Outfitters cég például kölcsönzőszolgáltatást indított. A luxusszegmensben a Burberry összeállt a The RealReallal és más viszonteladói oldalakkal. A Louis Vuitton és a Farfetch a digitális dizájn irányába indult el, a számítógépes játékok világát felhasználva.
Fotó: Shutterstock
Idén a márkák a Vouge Business cikkének szerzője szerint nem újabb nagyszabású technológiai fejlesztésekbe fognak, hanem azt tesztelik, hogy az eddig megtett kísérleti lépések és változtatások hogyan működnek a gyakorlatban.
Az úgynevezett influenszermarketing például profitálhat abból, hogy a vásárlók adatainak felhasználása sok területen egyre korlátozottabb lesz, mivel az adatkezelési szabályok szigorodnak: az Európai Unió GDPR szabályozása szerint a fogyasztók rendelkezhetnek saját adataikkal. De egyebek mellett az Apple is megnehezítette ügyfelei adatainak kiadását harmadik félnek.
Szakértők szerint ezért 2020 nehéz év lesz az úgynevezett harmadik feles adatkezelőknek, vagyis azon cégeknek, amelyek eddig könnyebben hozzájutottak ügyféladatokhoz, például egy-egy vásárlás során. Ám ez jó hír azoknak a marketingeseknek, akik komolyan veszik az ügyfélbiztonságot.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság pénteki számában