BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nyomtatják is a szemüvegkeretet

Magyarországon évente csaknem hárommillió szemüveg­lencsét forgalmaz a Hoya Lens Hungary Zrt. – mondta a Világgazdaságnak Bácskai László cégvezető. A folyamatos növekedésben nagy szerepe volt a globális trendek alakulásának és az IT-forradalomnak.

Egy év alatt több mint 12 százalékkal nőtt a Hoya árbevétele. Dübörög a szemüveglencse-piac?

Jól megy a lencsepiac, de bővül az optikai termékek hazai és nemzetközi értékesítése is, főleg az utóbbi három hónap forgalma volt erős. Ez részben a vásárlóerő növekedésének és a látás hónapja kampányának köszönhető. Egyre több a rövidlátó is – ez egyébként globális trend –, de az átlagéletkor emelkedése is évről évre szaporítja a szemüvegesek számát.

A társaság nemzetközi piacvezető márkákat utasít maga mögé Magyarországon. Hogyan képes tartani a pole-pozíciót?

Valóban, Magyarországon a franciaországi Essilor lencsegyártó konszern a második legnagyobb a Hoya mögött. Ennek rengeteg összetevője van, az első helyünket hosszú évek kemény munkájával értük el. Nagyon nagy hangsúlyt helyezünk a termékek mellett a szolgáltatásaink folyamatos és innovatív fejlesztésére. Széles skálán fejlesztjük magánoptikus partnereinket, képzési programjaink messze túlnyúlnak egy átlagos gyártó átlagos keretein. Bár a verseny erős, folyamatosan felül akarjuk múlni akár a konkurenciát, akár saját magunkat.

Bácskai László a Hoya Lens Hungary Zrt. cégvezetője
Fotó: Kallus György

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint 2050-re minden második ember szemüveges lesz. A legújabb innovációjukkal búcsút inthetünk a konfekciókereteknek?

A Hoya globálisan az árbevétele 3-4 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, az ezzel foglalkozó központunk egyébként Japánban van. Az anyavállalat legújabb fejlesztése a Yuniku, Magyarországon már hét, világszerte pedig kétszáz üzletben érhető el. A technológia lényege egy 3D-s technikával nyomtatott egyedi szemüvegkeret és lencse, amely egyelőre mindenütt prémiumkategóriás terméknek számít. A Hoya globális fejlesztési stratégiájában 2012-ig a thaiföldi gyárba összpontosult az innováció, az európai leányvállalatoknak pedig nem sok fejlesztési forrást juttattak. Ám a hat évvel ezelőtti thaiföldi árvíz olyan átrendezésre kényszerítette a japán multit, amelynek során az akkor 200 dolgozót foglalkoztató mátészalkai üzemet 1100 fősre fejlesztették. Akkor döntöttek arról is, hogy legyen a társaságnak Európában egy back up biztonsági gyára, ezt a szerepet pedig a mátészalkai bázisra osztották.

Hol a legkeresettebbek a lencséik?

A csaknem 900 hazai magánoptikából majdnem 600 havonta rendel tőlünk. A Hoya Lens Hungary Zrt.-nek jelentős az exportja, disztribúciós partnereken keresztül Afrika, a Közel-Kelet és Európa 28 országával a hazai Hoya tartja fenn az üzleti kapcsolatot. Évente több mint kétmillió szemüveglencsét exportálunk ebbe a térségbe. Kazahsztántól Ukrajnán át Szlovákiáig nekünk köszönhető, hogy az emberek Hoya lencsét hordhatnak. Mátészalkáról szállítunk a Hoya európai leányvállalatainak is, például Franciaországba, Spanyolországba, Portugáliába, Belgiumba, Németországba és a skandináv országokba. A négyféle szemüveglencse közül legtöbbet az egyfókuszúból adunk el. A bifokális lencsék piaca hanyatlik, míg a multifokális vagy progresszív lencséké egyre nő. Már minden tizedik szemüveges progresszív lencsét használ. Az innovatívnak számító digitális lencsék térnyerése is jól érzékelhető, megváltoztak a „nézői szokások”. Eladásaink ebben a szegmensben nőnek messze a leggyorsabban, közel három számjegyű ütemben.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.