Handelsblatt



A CDU/CSU kancellárjelöltje, Edmund Stoiber versenytársa - és esetleg hivatali elődje - programját írja tovább: a jövedelemadó legfelső sávjánál egy lépcsővel lépne lejjebb, de később. A társasági adó maradna, akár az ökoadó. Ebből látszik, milyen nehéz az adórendszer kitaposott útjától eltérni. Ehhez járul, hogy Stoiber a kevés munkaerőt foglalkoztatókat messzemenően mentesíteni akarja a társadalombiztosítási járulékoktól. A tb gyorsan ható szanálási programjával azonban eddig adós maradt. Viszont a kihívó több pénzt ígér a családoknak, a nevelésnek és a középosztálynak. Mindkét fél több pénzt akar költeni a véderőre, a közlekedési beruházásokra és a helyhatóságokra. Különbség csak az apró betűs részek között van. Megtakarítási elgondolásokat hiába keresünk a pártoknál. Így már felületes áttekintésnél is kitűnik, sem a vörös, sem a fekete számítás nem stimmelhet.



Financial Times



Szeptember 11-e után azt jósolták, hogy a repülőutazás nehezebb lesz. Bizonyos tekintetben ez beigazolódott, főleg az Egyesült Államokban, de nem olyan rossz a helyzet, mint amitől eleinte féltek. Az El-Alnál megszokott szigorú biztonságot például nem alkalmazzák másutt, bár egyre többen panaszkodnak a túlbuzgó amerikai ellenőrzés miatt. Sőt, egyes utasok szerint a repülés kellemesebb lett. Javult a járatok pontossága az Atlanti-óceán mindkét partján. Az európai utasok számára a bejelentkezési idő visszatért a szeptember 11-e előtti állapothoz. Az Egyesült Államokban csak részben ellensúlyozza az ellenőrzés szigorítása által okozott várakozási időt a pontosság. Nem lehet tudni, hogy aznap éppen milyen hosszú lesz a biztonsági sor. A cipőt majdnem mindig le kell venni. Sok a panasz a biztonsági őrök tapintatlan, esetenként durva bánásmódja miatt. A járatok sűrűségének korlátozása kezd enyhülni. Az American Airlines május 2-án a merénylet előtti járatsűrűsége 90 százalékát helyreállítja. A sűrűbb járatoknak áldozatul eshet a pontosság. A normalitáshoz való közeledést jelzi, hogy a Swiss visszatér a fém evőeszközökhöz. A nagy kivételt az amerikai belföldi járatok jelentik, ahol a turistaosztályon négy, az első osztályon két óránál rövidebb repülőúton nem adnak enni. Sok egyéb kisebb megtakarítás is tapasztalható: az italválaszték csökken például. Ismét nő az utasok száma. Sokan úgy vélik, hogy csak a szokásos konjunkturális ingadozásról van szó, de az amerikai repülőterek szigorúbb biztonsága által okozott késések kiszámíthatatlanok.



Frankfurter Allgemeine Zeitung



A vállalatfelvásárlásokat szabályozó új német törvény óta először látszik olyan hatalomváltozás egy vállalatnál, ami nem előzetes megegyezés eredménye. Ha a Barilla és a Kamps között "tészta- és zsemleháború" tör ki, megmutatkozik majd, hogy az új törvény valóban rendezett pályán tudja-e tartani a felvásárló és az áldozat közötti összeütközést. A próbakő az lesz, hogy a széles tulajdonosi struktúrájú düsseldorfi pékvállalat tulajdonosai tisztességes árat kapnak-e részvényeikért, és az a cég, amelyik a kettő közül a társaság vezetését megszerzi, üzleti elképzelésével a legtöbb értéket tudja-e létrehozni. Kérdéses, hogy a határokon átnyúló felvásárlás nem tesz-e szükségessé európai szabályozást, amelyet Schröder kancellár tavaly még megakadályozott. Újra vita lesz arról, hogy a törvénynek nem kell-e a megtámadott igazgatóságot a részvényesek védelmében rövidebb pórázra fognia.