Földi Elek / A Rapidsped Rt. elnök-igazgatója, a NiT Hungary elnöke
Költségcsökkentés
"A feltett kérdésre szinte egyszavas válasz is adható, amely úgy szólna: PIAC. Ez alatt az értendő, hogy költségeinket és az elvárt eredményünket a pontosan fizető piac finanszírozza. Olyan piac, amely nagyban segítené a tőkefelhalmozást. Ma ilyen lehetőség nincs. Egyetlen megoldás a költségek csökkentése és a szervezésben rejlő lehetőségek jobb kihasználása. Ez utóbbi pedig a cégek felkészültségén és a közlekedési korlátozáson (a vezetési és pihenőidő szabályozása, a hét végi korlátozási tilalom) múlik. Olyan költségek drágítják ma a fuvarozást, amelyek a kormányok megítélésén múlnak. Ilyen a jövedéki adó, a különböző adófajták, autópályadíjak. Hogy ma mi javítja a fuvarozók versenyhelyzetét? Azt kell mondanom, hogy a találékonyságuk, az elszántságuk, a tárgyalókészségük és az, hogy akarják és tudják az érdekeiket érvényesíteni."
Galambos István / Az MKFE társelnöke, a demonstrációs bizottság elnöke, a Silog Bt. tulajdonos-ügyvezető igazgatója
Összehangolt érdekek
"Minél előbb be kellene fejezni a kormány és a fuvarozók között régóta húzódó tárgyalásokat a versenyképesség javításáról, és meg kellene állapodni a szakmai érdekképviseletek által szorgalmazott kérdésekben. Ezenkívül fontos lenne, hogy a szakma különböző üzemméretű vállalkozásai a szakmát illetően érdekazonosságra jussanak, hiszen összehangolt fuvardíjakra, a költségeket megtérítő árakra lenne szükség. Nem megkerülhető a hatékonyság növelése annak érdekében, hogy versenyképes fuvardíjakkal szolgálhasson a szakma a logisztikának, mert nincs versenyképes gazdaság versenyképes logisztikai költségek nélkül. A mikro- és kisvállalkozásoknak pedig fel kellene ismerniük a hálózatépítés előnyeit, és uniós mintára laza szövetségeket létrehozniuk. Így számos költség csökkenthető, és uniós támogatáshoz is könnyebben lehet hozzájutni."
Peredi Péter / A Fuvosz elnöke
Drága üzemanyag
"A legnagyobb tehertétel az állandóan növekvő üzemanyagár, amelyet nem lehet év közben a fuvardíjba már beépíteni. Ezért is szükség van az adótartalom csökkentésére. Ez fix költségcsökkentő lenne, az áfa leszállítása a likviditást javítaná. Az iparűzési adó csökkentése a beruházási képességet javítaná, a gépjárműadó mérséklése, illetve pótkocsi esetén az eltörlése nemcsak a likviditást, de a fenntartható fejlődést is segítené. Az ellenőrzések szigorítása a piac illetéktelen és tisztességtelen résztvevőinek kiszorításához járulhatna hozzá. A felrakóhelyek büntethetősége a fuvarszám növekedését eredményezné, miközben csökken a baleseti veszélyforrás és az utak túlterheltség miatti rongálása. Az egyszerűbb, egyablakos ügyintézés és az engedélyek módosítása időt és költséget takarítana meg. A fuvardíjak időbeni megfizetését jogszabálynak kellene kikényszeríteni."
Völgyi Lajos / Az Interfuvar Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója
A kontárok kiszűrése
"A belföldi közúti teherfuvarozás versenyképességét javítaná, ha a mostanában sokat emlegetett üzemanyagárral kapcsolatban történne valami érdemleges enyhítés: akár valamilyen visszatérítés (pl. jövedéki adóból) a felhasznált a gázolajliterek után. Fontosnak tartanám a közúti és telephelyi ellenőrzések segítségével a kontárok kiszűrését, majd eltávolítását a szakmából, hiszen területünkön egészségtelenül erős a kínálati oldal. Még ma sem ritka például a tízforintos továbbítási díjtétel - ez az érték már 1988-ban három forint körül járt, de literenkénti 13 forintos gázolajár társult hozzá? Már-már elviselhetetlenek az újabban megint kialakult 60-90 napos fizetési határidők. Szinte egyikünk sem tud működni hitelek nélkül, ugyanakkor a járműpark fejlesztéséhez nem tud kumulálódni saját tőke, deviza alapú részletekkel, lízingterhekkel vagyunk tele."
Wáberer György / A Waberer's Holding Rt. elnök-vezérigazgatója
Adómérséklés
"A magas olajár nemcsak a fuvarozási szakmát, hanem az egész világot sújtja. Szerintünk ennek ellensúlyozására csak egyetlen lehetőség van: az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mérséklése. Ezzel kiegyenlíthetnénk azt a versenyelőnyt, amelyet a szomszédos országokban, a miénknél alacsonyabb költségszinten működő fuvarozók élveznek velünk szemben. Ha az adócsökkentés mértéke elérné a tíz forintot, akkor a Waberer's tankolásainak nagy részét Magyarországon, és nem a környező országokban bonyolíthatná le. Egy ilyen mértékű csökkentés az árszintet már egyenlővé tenné az EU átlagával. Mi úgy látjuk: a költségvetésnek csak a mostani magas olajárhoz fűződő áfa többletbevételéről kellene lemondania, ugyanakkor ez a lépés jelentősen növelné a magyarországi fuvarozók és az egész magyar gazdaság versenyképességét."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.