Magyarországon egyedüliként egy kultuszautó, a Nissan Skyline GT-R importját kezdi meg jövőre a Gablini-csoport, amely a közelmúltban megvásárolta az egykori Nissan-importőr vállalkozást, a Summit Auto Kereskedelmi Zrt.-t. A csoport őse húsz éve, egy garázsműhelyből indult, és a tervek szerint két év múlva már négyezer új és használt gépkocsit értékesít. A szűkülő piacon különösen nagynak tűnő szám ellenére Gablini Gábor sosem épített légvárakat. Mint mondja, ennyi „benne van” a cégcsoportjában.
Az egykori Spirál Autójavító munkafelvevője első – autójavító – vállalkozását 1988-ban indította el. A rá következő évben pedig – Magyarországon elsőként – márkaszerviz-szerződést kötött a Peugeot-val. Mivel a rendszerváltás idején minden új piaci szereplő elsősorban eladni akart, de a gyorsan bővülő kínálat mögött nem volt meg a megbízható szervizháttér, a XVI. kerületi műhely hamar keresett lett.
Két évvel azután, hogy 1993-ban belevágott az autókereskedésbe is, már a legtöbb Peu-
geot-t adta el, pedig még a kertből, garázsból értékesítette az autókat. Ezért megvette Zuglóban a Fogarasi úti Gelka-telephelyet, ahol a következő évben megnyílt az első igazi Gablini márkakereskedés. Mivel 1998-ban a vállalkozás kinőtte a zuglói telepet, az M3-as bevezető szakasza mellett Gablini megvett egy jókora telket, hogy oda újabb egységet építsen. A budapesti Peugeot Blue Box lett a világon az első, a márka új koncepciója szerint épített kereskedés.
Ekkor hagyott fel idő hiányában a csak néhány éve kezdett repüléssel, és ekkor kezdte fejleszteni a menedzsmentet. „Nem hozhatok meg minden döntést egyedül. Talpon maradásunkat és eredményeink javulását az tette lehetővé, hogy nem lettem saját cégem fejlődésének a gátja” – mondja, s hozzáfűzi: a fejlődéshez csapatmunka, bizalom és profi menedzsment kell.
Máskülönben a cég nemigen tudta volna átvészelni azt az időt, amikor az üzlet 2004-ben megtorpant. A Peugeot 307-es elektronikus rendszerével rengeteg gond volt, és sok esetben még a gyár sem tudott a javítással kapcsolatos tanácsot adni. Ez, valamint az a mód, ahogy a Peugeot – kevéssé ügyfélbarát módon – szerinte a problémát kezelte, a márka eladásainak a zuhanásához vezetett. „Mivel nem akartam tönkremenni, két éve megkezdtem a Nissan-értékesítést is” – emlékszik vissza a nehéz időkre.
„A családi vállalkozások száma erősen csökken, s az én példám is azt mutatja, hogy egy bizonyos forgalom és cégméret fölött szakembereket kell alkalmazni” – mondja. Ezért nagyfokú – a munkáltatói jogokra is kiterjedő – szabadságot adott vezetőinek, akik megválaszthatják beosztottaikat is.
A cég áprilisban megkezdi a Nissan 3,5–15 tonna közti kategóriájú teherautóinak a forgalmazását is
A cég áprilisban megkezdi a Nissan 3,5–15 tonna közti kategóriájú teherautóinak a forgalmazását is GABLINI GÁBOR (56) Az üzletember szereti a kihívásokat. Korábban többször átúszta a Balatont, ejtőernyőzött, majd a sportrepülésbe is belekezdett, ám a cégcsoport növekedésével fel kellett hagynia az időigényes hobbival. A Gépjárműmárka-kereskedők Országos Szövetsége elnöke.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.