Soha nem látott vonzalmat éreznek a külföldi, köztük a magyar cégek is az orosz piac iránt. Sietségük érthető, hiszen szinte mindent felfal az ottani kereslet. Semmiből sincs elég, az oroszok habzsolni akarják a jót. A legtöbb külföldi vállalat tisztában van azzal, hogy a nagy haszon átlagon felüli kockázattal jár, de vállalják, ugyanis még mindig nem késő belépni a piacra.
A legszembetűnőbb talán az ingatlanos terület, bár említhetnénk az élelmiszer-kiskereskedelmet vagy az autógyártást is. Maradjunk a legelsőnél! Hiába lehet sok orosz szót hallani a francia Riviérán, az orosz milliomosok fizetőképes kereslete a luxusingatlanok iránt odahaza is megmutatkozik. Moszkvában például mind a használt, mind az új építésű luxusotthonokat keresik, ez a beruházókat újabb projektek indítására sarkallja.
Az „orosz mágnes” működésének jele, hogy egyre több magyar lapban jelennek meg olyan hirdetések, amelyekben oroszul jól tudó szakembereket keresnek. Kereskedők és mérnökök kellenek, hosszú távra. Minthogy Magyarországon ilyenekből nem sok van, akit felvesznek, jól megfizetik.
Egyelőre túlzás lenne azt állítani, hogy magyar cégek tömegesen keresnének maguknak üzleti lehetőséget Oroszországban. Itt is vannak úttörők, illetve olyanok, amelyek régi kapcsolataikat felmelegítve szereznek üzleteket. A TriGranit tipikus példa az utóbbira. Olyannyira, hogy egyszerre három különböző vonalon halad a hatalmas piacon.
Vannak persze fordított esetek is, amikor magyarországi vállalkozások a magyar piacra érkező oroszokból akarnak hasznot húzni. És ez is rendjén van. Elég, ha arra gondolunk, hogy két regionális repülőtér és több utazási iroda „feküdt rá” az orosz gyógyturistákra. Több tízezer vendégről van szó évente, kár lenne veszni hagyni a pénzüket, ha már egyszer itt akarják elkölteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.