„A social selling keretén belül a közösségi média az eszköz arra, hogy elérjük vásárlóinkat, és bizalmat építsünk ki velük” – mondta a Világgazdaságnak Kövesdi Gábor, a Brancs alapítója, igazgatósági elnöke. Az első magyar közönségre szabott online piactéren az ötletek is ekképpen valósulnak meg, pénzgyűjtéssel kiegészülve. A platformon különösen figyelnek arra, hogy üzeneteikkel értéket, minőséget közvetítsenek, Kövesdi szerint a vevők ezt egyből kiszúrják. Hozzátette: náluk a közösségi média elsősorban arra szolgál, hogy kapcsolatban maradjanak követőikkel, feltérképezzék, milyen tartalmakat szeretnek, és mi az, amiben szívesen részt is vesznek.

A Brancsnál egy érték- és bizalmi alapú értékesítési modellt követnek. 
Fotó: Tolner Zsófia

 

Hogyan lesz vásárlás egy lájkból?

A Brancsnál törekednek arra, hogy egy kontent a szórakoztatás mellett kellően informatív, releváns, érdekes legyen, és azzal ne csak ők, de a közönségük is azonosulni tudjon. Az alapító úgy véli, ha a különböző social media csatornáikon őszintén át tudják adni, hogy miért fontos nekik az adott kampány, az emberek is szívesebben támogatják azt, kvázi pénzt áldoznak rá. „Látni, hogy egy lájkot felhasználó sokszor egyben vásárló is, további löketet ad nekünk” – jegyezte meg. 

A sikeresség egyik záloga azonban a folyamatos online jelenlét. A LinkedIn szerint például azok, akik a social sellinget megfelelő módon használják, mintegy 80 százalékkal többet értékesítenek, mint a közösségi médiát nélkülözők. Az utóbbi hatékonysága ugyanis

  • az együttműködésben,
  • a hálózatépítésben, 
  • a versenyképességben, 
  • a közönség növelésében, nyitottságában, valamint
  • a személyes márkaépítésben és szakértői státusz kialakításában rejlik. 

Karászi-Petkovics Alexandra online marketingszakértő az egyik cikkében a következőképpen fogalmaz: „A lájk igenis számít. Első körben ugyanis felépítem a bizalmat a termékem vagy szolgáltatásom felé, és miután megfogalmazódik az ügyfélben az igény iránta, tetszését lájk formájában kifejezheti, majd a következő lépés, hogy vásárol belőle. Az pedig, hogy a lájkból mikor lesz tényleges vásárlás, a márka erősségén és az értékesítési folyamatok megfelelő kidolgozásán, kivitelezésén áll vagy bukik.” 

Mi a helyzet a hideg hívásokkal, hideg e-mailekkel? 

„Lehet olyan terület, ahol egy cold call vagy cold e-mail működik a legjobban, de a Brancsnál inkább egy érték- és bizalmi alapú értékesítési modellt követünk, amelyben nemcsak magán a terméken, szolgáltatáson van a hangsúly, hanem az embereken, történeteken, küldetéseken is” – magyarázza Kövesdi Gábor, kiemelve, hogy náluk ugyanolyan súlyú a kezdő vállalkozó, mint a leendő követő, vásárló, mivel mindannyian fontos részei a folyamatoknak. „Szeretünk úgy gondolni erre az egészre, hogy mi vagyunk a bizalmi híd közöttük” – mutat rá. 

Karászi-Petkovics Alexandra ugyanakkor azt írja, a social sellinggel kiváltható a hideg hívás, ugyanis a kapcsolatok kiépítése és fenntartása könnyebb, ha a potenciális vevő a kapcsolati hálónkba van beintegrálva. Szerinte a világjárvány teremtette helyzet miatt a hálózat- és kapcsolatépítés egyébként is még inkább az internetre, az online térre korlátozódott. 

Kövesdi Gábor szerint az ötletek, a vállalkozók mögötti történetek hihetetlen erővel bírnak a közösségi médiában.
Fotó: Stiller Ákos

 

A tartalomfogyasztás is lehet jó élmény

A Brancsnál nagyon szeretnek olyan bejegyzést gyártani, amelybe bevonhatják a közönséget. A portál követői vásárlásukkal is támogatják a különböző kampányokat, így tulajdonképpen ők is aktív részesei a sikersztoriknak. „Hihetetlen erővel bírnak az ötletek, ötletgazdák mögött rejlő történetek, amelyek közel hozzák egymáshoz a vállalkozókat és a vevőket. A történetmesélést igyekszünk sokszínű, képes és videós kontentekkel erősíteni, szeretnénk jó élménnyé alakítani a tartalmaink fogyasztását, hogy látogatóink visszatérjenek hozzánk. Ezzel tudsz manapság a leghatékonyabban bizalmat építeni, és hosszú távon elengedhetetlen ez a módszer egy sikeres vállalkozás felépítéséhez” – közölte Kövesdi.

Tizenegyesrúgó bajnokságot is lehet támogatni a Brancson

A 2022 májusa óta működő Brancson futó kampányok csak abban az esetben tekinthetők sikeresnek, ha az adott időszakon belül elérték a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a vásárlók visszakapják a befizetett pénzt, de dönthetnek úgy is, hogy egy másik koncepciót támogatnak vele. A platform az üzleti projektek mellett jótékony céloknak, kulturális és sporteseményeknek is nyilvánosságot biztosít, így a fontos társadalmi ügyek is nagyobb visszhangot kaphatnak. Ilyen például a magyar labdarúgó-válogatott egykori legendás kapusának, Király Gábornak a részvételével zajló Országos Tizenegyesrúgó Bajnokság, amelynek októberben rendezik a harmadik idényét, ha augusztus 31-ig összejön a megvalósításhoz szükséges összeg. Az 1,5 millió forintos összdíjazású verseny főnyereménye egymillió forint.