Frits Bolkestein illetékes biztos szerint a cél az, hogy az EU polgárai ugyanolyan bizalommal vehessék igénybe a más tagországokban kínált pénzügyi szolgáltatásokat, mint az otthoniakat. Jelenleg különböző akadályok miatt nincs ezen a téren jelentős forgalom a tagállamok között.
Különös figyelmet kell szentelni annak, hogy a 2002. január 17-én életbe lépő elektronikus kereskedelmi direktíva összhangban legyen a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályokkal -- hangoztatja a bizottsági közlemény. A direktíva szerint a határokon átnyúló tranzakcióknál a szolgáltatást nyújtó cég anyaországának jogrendszere számít mérvadónak, egyes szektorális jogszabályok ugyanakkor az ügyfél anyaországának törvényeit ismerik el.
Emiatt bizonyos derogációkat kellett életbe léptetni a pénzügyi szolgáltatások területén, amelyeket a mostani állásfoglalás ugyan elfogad, ám kijelenti: a jövőben a szolgáltatást nyújtó fél jogát elismerő elvet kell minél szélesebb körben alkalmazni. Ez a jövőben újabb jogszabályokat igényelhet -- teszi hozzá a bizottság.
A jogszabályi keretek rendezésén túl a közleményben vázolt erőfeszítéseknek a fogyasztói bizalom növelésére is ki kellene terjedni. Ennek lehetséges módja például az lenne, ha a fogyasztóknak garantálnák pénzük visszautalását, amennyiben igazságtalanul terhelnék őket költségekkel, vagy visszaélnének hitelkártyaadataikkal. A harmadik, prioritásként említett terület a felügyelet kérdése: Brüsszel ebben egyelőre a nemzeti felügyeleti szervek közötti együttműködésre helyezi a hangsúlyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.