Nem véletlenül lett az idei húsipari kiállítás mottója "A húsnak van jövője". A BSE, valamint az idei év elején kirobbant száj- és körömfájásjárvány miatt ugyanis komoly mértékben visszaesett Európában a hús- és kolbászfélék fogyasztása. Ez igen hátrányosan érintette a húsipari cégeket, bevételeik jelentősen csökkentek, ezért sokan késleltetik, vagy teljesen feladják beruházási terveiket, ami fékezheti a gazdasági növekedés ütemét.
Ezért kapott különös hangsúlyt az idei húsipari szakkiállítás, hiszen éppen ez az a hely, ahol a szakma -- de a laikus érdeklődő is -- megismerkedhet azokkal az újdonságokkal, korszerű gépekkel és eljárásokkal, csomagolási, tárolási, szállítási technikákkal, illetve vállalati stratégiákkal, amelyekkel visszanyerhető a fogyasztók bizalma. Márpedig amit a frankfurti IFFA-n felsorakoztatnak a kiállítók, az mérvadó a szakmában, hiszen a rendezvény világméretekben is a legjelentősebb eseménynek számít. Ugyanakkor a különböző szimpóziumok, szakmai beszélgetések révén az IFFA jó lehetőséget teremtett arra is, hogy a látogatók megfelelő felvilágosítást kapjanak a BSE-ről, valamint a száj- és körömfájásról.
Magyarországot a soroksári Hungaro Casing Kft. képviselte. Mint Varró László, a társaság ügyvezető igazgatója a Világgazdaság érdeklődésére elmondta, a kft. azért vállalta teljes egészében saját erőből az ötmillió forintos költséget, hogy ezzel újabb lökést adjon az exportnak. A cég három évvel ezelőtt már ott volt Frankfurtban, s az akkori eredményeken felbuzdulva döntöttek az idei megjelenés mellett.
Az 1992-ben alakult, gyakorlatilag magyar tulajdonban lévő cég húsipari segédanyagokat (csomagolóanyagok, fűszerek, adalékanyagok, klipszek, hurkok) forgalmaz, amelyeknek nyolcvan százaléka importból, húsz százaléka magyar beszállítóktól származik. Elmondása szerint a frankfurti kiállításon nagy volt az érdeklődés a cég slágertermékei, a klipszek és hurkok iránt. Ezek a magyar gyártóktól származó cikkek nyugati színvonalat képviselnek, s megállják a helyüket a versenyben. Így a kft.-nek igen jók az értékesítési esélyei, tekintettel arra, hogy ilyen terméket mindössze három-négy cég gyárt Európában.
A vállalat éves árbevételének eddig 3-4 százaléka volt az export, jelenleg viszont már meghaladja a 10 százalékot, s az év végére elérheti akár az egymilliárd forintot is -- nem utolsósorban a vásári megjelenésnek köszönhetően. A társaság -- amelynek forgalma az 1992. évi 500 millió forintról mára hatmilliárdra nőtt -- Ausztráliától Törökországig exportálja termékeit, de legfőbb piaca a volt szocialista országok, míg Magyarországon 35-40 százalékos részesedéssel piacvezetők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.