A Juhász Ferenc alelnök vezetésével a múlt héten megalakult program- és rendezvényszervező kampánycsapat információink szerint azzal kezdte működését, hogy minden eddig fixált programot törölt. E testület feladata összehangolni a párt országos választási bizottsága (ovb), a Medgyessy Péter-féle tízek, az elnökség, a választmány és a frakció vezetőinek fellépéseit. Juhász Ferencékhez futnak be a helyi szervezetek országos politikusok látogatásaira vonatkozó igényei is. Ezekről annyit tudni, a kéréseket a jövőben alaposan, esetleg külön formanyomtatványban kell majd indokolni.
Az MSZP a 2002-es választásokra készülődve nyolc kampánycsoportot állít-állított fel folyamatosan. A teamek létrehozásának szándékát az augusztus végi balatonfüredi frakcióülésen hirdették meg, de egyes információk szerint már Medgyessy Péter színre lépése óta folyik az újfajta kampányszervezet kialakítása. A cél egyértelmű: a szocialisták irányított kommunikációra és egységes beszédre törekszenek. Ez utóbbi oly mértékben lett elsőrendű követelmény, hogy a párt ovb-je -- úgy tudjuk -- külön döntést szentelt az ügynek. Eszerint a stratégia részeként a jövőben fel kell lépni a belső információk kiszivárogtatása, illetve kiszivárogtatói ellen.
A megyei pártszervezetekkel is kapcsolatot tartó szakemberekből álló kampánycsapatok létszáma egyenként tíznél kevesebb, vezetőikből öt az ovb tagja, kettejük nem párttag. A politikai döntést minden esetben a hetente ülésező ovb hozza, egyes, az alapszabály szerint kötelező döntéseket -- például a szövetségi politikát érintő ügyben -- pedig a kéthetente összeülő országos elnökség is szentesít.
A szervezetek képletes "csúcsát" a stratégiai megvalósítási és marketingcsoport képezi, amelynek vezetője Gyurcsány Ferenc közgazdász. Ez a már elfogadott kampánystratégia megvalósulásáért, az abból adódó cselekvési programok megfogalmazásáért, azok aktualizálásáért, a megcélozandó rétegek felkutatásáért felel. Az üzenetfogalmazó csoportot a pártalelnök Lendvai Ildikó felügyeli; a csapat a stratégia egyes elemeinek, a különféle témák alapján hosszabb távra is érvényes szocialista üzenetek megfogalmazását vállalta. A Nagy Sándor frakcióvezető irányította szakmai-elemző csapatra a háttéranyagok, elemzések készítése, a taktikai kérdések, a parlamenti fellépések megkomponálása tartozik. Jánosi György választmányi elnök vezeti a külső megjelenésért felelős kreatív teamet, Puch László pénztárnok feladata a "pénz, paripa, fegyver" biztosítása, s ő irányítja a logisztikát. "Külsősként" csatlakozott a csapathoz Tóth András parlamenti képviselő -- Horn Gyula egykori kabinetfőnöke -- a napi közjogi ügyek felelőseként. Egyes információk szerint ez a csapat adott tanácsot többek között abban, hogy Doszpot Péter sztárnyomozó miként váljon meg a rendőrségtől, közös megegyezéssel, avagy felmondással. Gál J. Zoltán kampányszóvivő a média- és kommunikációs csapat irányítója, ő figyeli a napi sajtót, javaslatot tesz egyes politikusok reagálására, egységes szöveget ajánl különböző ügyek kommunikálásához.