BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fegyelmezetten készülnek a választásokra

Irányított kommunikáció, egységes beszéd, egységes kampányszervezet -- ezek a választásokra készülő MSZP lefontosabb "belső" célkitűzései. Közben folyamatosan zajlik az augusztus végi balatonfüredi frakcióülésen már kihirdetett, új típusú rendszerben működő kampánycsoportok létrehozása.

A Juhász Ferenc alelnök vezetésével a múlt héten megalakult program- és rendezvényszervező kampánycsapat információink szerint azzal kezdte működését, hogy minden eddig fixált programot törölt. E testület feladata összehangolni a párt országos választási bizottsága (ovb), a Medgyessy Péter-féle tízek, az elnökség, a választmány és a frakció vezetőinek fellépéseit. Juhász Ferencékhez futnak be a helyi szervezetek országos politikusok látogatásaira vonatkozó igényei is. Ezekről annyit tudni, a kéréseket a jövőben alaposan, esetleg külön formanyomtatványban kell majd indokolni.
Az MSZP a 2002-es választásokra készülődve nyolc kampánycsoportot állít-állított fel folyamatosan. A teamek létrehozásának szándékát az augusztus végi balatonfüredi frakcióülésen hirdették meg, de egyes információk szerint már Medgyessy Péter színre lépése óta folyik az újfajta kampányszervezet kialakítása. A cél egyértelmű: a szocialisták irányított kommunikációra és egységes beszédre törekszenek. Ez utóbbi oly mértékben lett elsőrendű követelmény, hogy a párt ovb-je -- úgy tudjuk -- külön döntést szentelt az ügynek. Eszerint a stratégia részeként a jövőben fel kell lépni a belső információk kiszivárogtatása, illetve kiszivárogtatói ellen.
A megyei pártszervezetekkel is kapcsolatot tartó szakemberekből álló kampánycsapatok létszáma egyenként tíznél kevesebb, vezetőikből öt az ovb tagja, kettejük nem párttag. A politikai döntést minden esetben a hetente ülésező ovb hozza, egyes, az alapszabály szerint kötelező döntéseket -- például a szövetségi politikát érintő ügyben -- pedig a kéthetente összeülő országos elnökség is szentesít.
A szervezetek képletes "csúcsát" a stratégiai megvalósítási és marketingcsoport képezi, amelynek vezetője Gyurcsány Ferenc közgazdász. Ez a már elfogadott kampánystratégia megvalósulásáért, az abból adódó cselekvési programok megfogalmazásáért, azok aktualizálásáért, a megcélozandó rétegek felkutatásáért felel. Az üzenetfogalmazó csoportot a pártalelnök Lendvai Ildikó felügyeli; a csapat a stratégia egyes elemeinek, a különféle témák alapján hosszabb távra is érvényes szocialista üzenetek megfogalmazását vállalta. A Nagy Sándor frakcióvezető irányította szakmai-elemző csapatra a háttéranyagok, elemzések készítése, a taktikai kérdések, a parlamenti fellépések megkomponálása tartozik. Jánosi György választmányi elnök vezeti a külső megjelenésért felelős kreatív teamet, Puch László pénztárnok feladata a "pénz, paripa, fegyver" biztosítása, s ő irányítja a logisztikát. "Külsősként" csatlakozott a csapathoz Tóth András parlamenti képviselő -- Horn Gyula egykori kabinetfőnöke -- a napi közjogi ügyek felelőseként. Egyes információk szerint ez a csapat adott tanácsot többek között abban, hogy Doszpot Péter sztárnyomozó miként váljon meg a rendőrségtől, közös megegyezéssel, avagy felmondással. Gál J. Zoltán kampányszóvivő a média- és kommunikációs csapat irányítója, ő figyeli a napi sajtót, javaslatot tesz egyes politikusok reagálására, egységes szöveget ajánl különböző ügyek kommunikálásához.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.