A kormány -- mint arról lapunk is beszámolt -- augusztusi kihelyezett mezőkövesdi ülésén döntött arról, hogy novemberre 15 éves sztrádafejlesztési program készül. A cél, hogy a 2007-ig tervezett 700 kilométernyi gyorsforgalmi út helyett 2015-ig ennek kétszeresét építsék meg, ezenkívül 200 kilométernyi meglévő utat autóúttá alakítsanak.
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programnak hét újabb elemmel való bővülését tartja szükségesnek a kormány -- tudtuk meg. Kettő-kettő az M7-est, illetve az M0-st érinti. A balatoni sztrádán kiépítenék Budapest--Székesfehérvár között a bal pálya harmadik forgalmi sávját, továbbá a Zamárdi--országhatár közötti teljes szakaszon a 2x2 forgalmi sávot. Tovább épülne az M0-s útgyűrű is.
A korábbi programban is szereplő dunaújvárosi Duna-hídhoz tervezett autópályává fejleszthető autóut kiépülne az M8-as részeként Veszprém--Szolnok között. Az eddigi programban ugyancsak szereplő M6--M56-os Budapest--Szekszárd--országhatár közötti autóút építése kiegészülne az M6 Bóly--Szentlőrinc (pécsi bekötés) közötti szakasz kiépítésével. Újabb eleme a sztrádafejlesztéseknek az M30 Miskolc--országhatár (Kassa iránya) közötti autóút megvalósítása.
Az említett hét projektnek folyamatos határidőt szabott a kormány a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési program megvalósításának helyzetéről szóló szeptemberi határozatában. Eszerint október 31-ig kell elkészülnie a vonatkozó korábbi határozatok felülvizsgálatának, valamint a 2015-ig megvalósítandó középtávú sztrádaproramnak.
Az előbbiekhez kapcsolódóan a kormány a közúthálózat egyéb elemei fejlesztési lehetőségének javítását is fontosnak tartja. Ebben a körben nyolc projektnek kiemelt jelentőséget tulajdonít. Ezek a következők: a 4-es főút Pest megyei teljes szakaszának 2x2 sávossá tétele; a Miskolc--Kazincbarcika szakasz továbbfejlesztése az edelényi bekötéssel együtt; a Szarvast és Békéscsabát elkerülő utak; az Algyő--Hódmezővásárhely közötti szakasz 2x2 sávossá tétele és a Hódmezővásárhelyet elkerülő út megépítése; a Székesfehérvárt elkerülő szakasz; a szombathelyi északi elkerülő út hiányzó szakasza, valamint a Szombathely--Búcsú határállomáshoz vezető út új nyomvonalon történő kiépítése; a Mezőkövesdet elkerülő út. A fokozott ütemű fejlesztés finanszírozására szintén október 31-ig kell javaslatot tenni.
A közlekedési tárcánál sem a fejlesztendő utak hosszát, sem azok megépítésének várható költségét nem tudták megmondani. Lapunk ezekre vonatkozó kérdését azzal hárították el, hogy dolgoznak rajta.