A kormány -- mint arról lapunk is beszámolt -- augusztusi kihelyezett mezőkövesdi ülésén döntött arról, hogy novemberre 15 éves sztrádafejlesztési program készül. A cél, hogy a 2007-ig tervezett 700 kilométernyi gyorsforgalmi út helyett 2015-ig ennek kétszeresét építsék meg, ezenkívül 200 kilométernyi meglévő utat autóúttá alakítsanak.
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programnak hét újabb elemmel való bővülését tartja szükségesnek a kormány -- tudtuk meg. Kettő-kettő az M7-est, illetve az M0-st érinti. A balatoni sztrádán kiépítenék Budapest--Székesfehérvár között a bal pálya harmadik forgalmi sávját, továbbá a Zamárdi--országhatár közötti teljes szakaszon a 2x2 forgalmi sávot. Tovább épülne az M0-s útgyűrű is.
A korábbi programban is szereplő dunaújvárosi Duna-hídhoz tervezett autópályává fejleszthető autóut kiépülne az M8-as részeként Veszprém--Szolnok között. Az eddigi programban ugyancsak szereplő M6--M56-os Budapest--Szekszárd--országhatár közötti autóút építése kiegészülne az M6 Bóly--Szentlőrinc (pécsi bekötés) közötti szakasz kiépítésével. Újabb eleme a sztrádafejlesztéseknek az M30 Miskolc--országhatár (Kassa iránya) közötti autóút megvalósítása.
Az említett hét projektnek folyamatos határidőt szabott a kormány a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési program megvalósításának helyzetéről szóló szeptemberi határozatában. Eszerint október 31-ig kell elkészülnie a vonatkozó korábbi határozatok felülvizsgálatának, valamint a 2015-ig megvalósítandó középtávú sztrádaproramnak.
Az előbbiekhez kapcsolódóan a kormány a közúthálózat egyéb elemei fejlesztési lehetőségének javítását is fontosnak tartja. Ebben a körben nyolc projektnek kiemelt jelentőséget tulajdonít. Ezek a következők: a 4-es főút Pest megyei teljes szakaszának 2x2 sávossá tétele; a Miskolc--Kazincbarcika szakasz továbbfejlesztése az edelényi bekötéssel együtt; a Szarvast és Békéscsabát elkerülő utak; az Algyő--Hódmezővásárhely közötti szakasz 2x2 sávossá tétele és a Hódmezővásárhelyet elkerülő út megépítése; a Székesfehérvárt elkerülő szakasz; a szombathelyi északi elkerülő út hiányzó szakasza, valamint a Szombathely--Búcsú határállomáshoz vezető út új nyomvonalon történő kiépítése; a Mezőkövesdet elkerülő út. A fokozott ütemű fejlesztés finanszírozására szintén október 31-ig kell javaslatot tenni.
A közlekedési tárcánál sem a fejlesztendő utak hosszát, sem azok megépítésének várható költségét nem tudták megmondani. Lapunk ezekre vonatkozó kérdését azzal hárították el, hogy dolgoznak rajta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.