BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Duplázhat a turizmus

A kormányzat tervei szerint 2006-ra a turizmus bevétele -- amely tavaly 3,732 milliárd euró volt -- meghaladja a 8 milliárdot. A már megkezdett fejlesztések eredményeképpen pedig az egy látogatóra jutó fajlagos költés is hasonló ütemben emelkedik, s akkorra a Gazdasági Minisztérium (GM) várakozása szerint meghaladja a 250 eurót. Mindezt Budai Zoltán, a GM helyettes államtitkára mondta a Figyelő tegnap megrendezett, Turizmus 2002 című konferenciáján.

A szeptember 11-i terrortámadás következményeként kialakult helyzetben Magyarország számára a Széchenyi-tervben meghatározott fejlesztések még fontosabbak lettek. Ennek oka, hogy várhatóan változni fognak némiképp az utazási szokások, ami -- megfelelő marketingmunka eredményeképpen -- kedvező lehet Magyarország számára. E lehetőségek között Budai Zoltán elsőként a gyógyvizek nyújtotta lehetőséget említette, illetve azt, hogy felértékelődnek az európai célországok. A gyógyvízkincs kihasználásához szükség van fejlesztésekre, amit a mostani kormányzati szándék biztosít. Ám az utazási célországok között elfoglalt helyünk javítása mellett számolni kell a turisztikai befektetők egyre sűrűbb megjelenésére is hazánkban, még akkor is, ha nálunk talán kisebb nyereséggel dolgoznak, mint például Tunéziában, ám nagyobb a biztonság, s ez hosszú távon megtérül.
Míg az idén a Széchenyi-terv 29,9 milliárd forintot fordít a turizmus fejlesztésére, addig jövőre 32 milliárdra nő a pályázati keret. A jelenlegi adatok szerint a már megnyert pályázatokra 21,698 milliárd forintot osztottak szét, amihez 72,933 milliárdnyi vállalkozói, önkormányzati rész társult.
Hegymegi János, a Horwath Consulting Magyarország ügyvezető igazgatója az esélyeket latolgatva úgy vélte, a közelmúltban kialakult kedvezőtlen helyzet 2002 végére normalizálódhat, s ekkor várhatóan megindul az utaztatás fellendülése. Előzetes becslések szerint a fővárosi szállodák vesztesége az év végére elérheti a 750 millió forintot, míg a négy- és ötcsillagos házak foglaltsága 7, illetve 8 százalékkal csökken.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.