Az eredetinél "óvatosabb" változatban kívánja az Európai Bizottság a helyi és regionális tömegközlekedésre vonatkozó jogszabálytervezetet előterjeszteni. A "visszavonulás" azt jelenti, hogy a metró- és helyi érdekű vasútvonalak építésénél és üzemeltetésénél immár nem követelik meg a szabad tendereztetés maradéktalan érvényesítését. A vasutaknál és a buszforgalomban ezzel szemben továbbra is a maradéktalan liberalizáció a cél - derül ki a Frankfurter Allgemeine Zeitung cikkéből. A javaslat módosításával a brüsszeli testület bizonyos mértékig a tagállamok és az Európai Parlament részéről megfogalmazódott kívánságoknak akart elébe menni.
A tervezet értelmében négy év múlva már a közlekedési beszerzések egyharmadánál nyilvános pályázatot kötelesek kiírni az önkormányzatok; további négy év elteltével pedig valamennyi esetben egyenlő feltételeket kell biztosítani a magáncégeknek. Ez alól csak a már említett metró- és helyi érdekű vasútvonalak mentesülnek. Ezeknél az illetékes testületek a "közszolgáltatások ellenőrzött versenyének" meg-teremtése érdekében megkerülhetik a pályázati eljárást, így a szabadpiaci verseny rovására jobban érvényesíthetik a szolgáltatások biztonságának elvét.
A szolgáltatók (legyen szó akár önkormányzati tulajdonú, akár magáncégekről) teljesítményét rendszeresen ellenőrzik, és a "közérdekű funkciók nemteljesítése" esetén az önkormányzat kezdeményezheti az engedély visszavonását.
VG-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.