Fejcserék történnek az NA Rt.-nél
Lecserélték a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. igazgatóságát és felügyelőbizottságát - értesült lapunk. A vezérigazgató és az elnök személyéről holnap döntenek. A vezetőtestületek korábbi tagjai közül senki sem maradt, az újakat alapítói határozattal jelölték ki - az NA Rt. alapítója a közlekedési tárca -, és senki sincs közöttük az MFB-től. Ezt szakmai körökben úgy értelmezik, hogy a sztrádatársaság a pénzintézet portfóliójából a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz kerül át.
A társaság igazgatóságának az eddigi hat helyett hét tagja van. Információink szerint a testület tagja lett Bodnár Zoltán, Kovács András, Lakos Imre, László András, Soproni Tamás, Tombor Sándor és Ungár Klára. Bodnár Zoltán a vezérigazgatói, László András pedig az elnöki poszt várományosa. Bodnár Zoltán korábban a CIB Bank vezérigazgatója volt, László András pedig a Pénzügyminisztériumban is dolgozott. Négytagúra bővült a felügyelőbizottság. Értesüléseink szerint az új összetételű testület tagjai: Molnár Zoltán, Nikolits István, Somlyodi Csaba és Virág László.
Az NA Rt. a sztrádafejlesztési program keretében eddig összesen bruttó mintegy 300 milliárd forint értékű szerződést kötött a Betonút-Vegyépszer alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorciummal (MAK), illetve a Vegyépszer-Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorciummal. Ezenkívül közel bruttó százmilliárd forintos megbízást adott a MAK-nak a Széchenyi-plusz keretében megvalósuló 38 útépítésre. Információink szerint az utóbbi keretében megkezdett munkák finanszírozására az NA Rt.-nek a tulajdonos MFB saját hitelt adott.
A korábbi elképzelések értelmében a már megkötött sztrádaépítési szerződésnek több mint a kétharmadára az NA Rt.-nek az MFB kezességvállalásával tavaly év végén aláírt 180 milliárd forint konzorciális hitele és az NA Rt. saját tőkéje együttesen nyújt fedezetet. Úgy értesültünk, a konzorciális hitel augusztus-szeptemberig lesz csak elegendő.
Magos Katalin


