November 1-jétől 2,5 milliárd forintos alappal indul útjára a Budapest kisvállalkozói hitelprogram - jelentette be Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter Demszky Gábor főpolgármesterrel gazdasági és közlekedési témákban folytatott tegnapi megbeszélését követő közös sajtótájékoztatón. A megújult hitelprogramhoz a főváros egymilliárd forinttal járul hozzá, a kormány a mikrohitelhez múlt héten jóváhagyott egymilliárd forint többletből juttat a Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítványon keresztül, a hiányzó részt a Polgári Takarékszövetkezet, illetve a szaktárca célelőirányzatból biztosítja. A hitelkonstrukció 90 százalékára a Hitelgarancia Rt. kezességet vállal, a gazdasági tárca a kezességvállalás díjának (rövid lejáratú hitel esetén 0,5, hosszú lejáratú esetén 1,2 százalék) felét nyújtja a vállalkozónak támogatásként.
A hitel gépek, berendezések, állóeszközök és forgótőke vásárlására fordítható, és biztosítékként állóeszközöket kell felajánlani. A fővárosi önkormányzat és a tárca nem kíván beleszólni abba, hogy milyen szakmák vagy milyen piacokon tevékenykedő vállalkozások kapjanak hitelt. A konstrukció tervezete szerint a nyújtható hitel felső határa 15 millió forint. A kamat 7,75 százalékos.
Csillag István a többi vállalkozói hitelkonstrukció számára példaértékűnek nevezte a Budapest Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) új konstrukcióját, amely önfenntartó, és megfelel az európai támogatási normáknak.
A tegnapi tárgyaláson szó volt a budapesti közlekedés helyzetének javításáról is. Ennek kapcsán a miniszter elmondta, hogy a tervek szerint az M0-s gyűrűnek az M5-ös és M3-as autópálya közötti, úgynevezett gödöllői átkötés nyomvonalán történő továbbépítése még 2003-ban, de legkésőbb 2004 tavaszán megkezdődik, és 2006-ig befejeződik. Az M0-s a 2-es és 11-es főút közötti szakaszának az építése várhatóan 2004-ben indul, és 2007-ben fejeződhet be. Az előkészületi munkák befejezése után kezdődhet meg a 10-es és a 11-es út közötti szakasz építése. A korábban halálútnak nevezett M0-s déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztése a 2004. évi tervekben szerepel.
A miniszter és a főpolgármester tegnap megállapodott abban is, hogy szakértői bizottságokat hoznak létre a Budapesti Közlekedési Szövetség, illetve a 4-es metró előkészületeire. Ezekben a fővároson és a gazdasági tárcán kívül a Pénzügyminisztérium is képviselteti magát. Demszky Gábor emlékeztetett arra, hogy Csillag Istvánnal való júliusi megbeszélésükön megállapodtak a 4-es metró nyomvonalának módosításában, miszerint Kelenföldtől a Bosnyák térig járna. Az előkészítő bizottság a megváltozott nyomvonallal a finanszírozással, illetve a megvalósíthatóság ütemezésével kapcsolatos vizsgálatokat végzi el. Az új metró finanszírozásában az Európai Beruházási Bank 75 százalékkal venne részt. A finanszírozási konstrukciót - beleértve a tehervállalást - a fővárosnak a minisztériummal egyeztetnie kell, a szerződéstervezet várhatóan még az idén elkészülhet. (MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.