Új kihívás a kommunikációban
Szembeszökően konkrétabbá, szakmaspecifikusabbá váltak a Külügyminisztérium EUvonalára érkező kérdések az európai uniós belépésről tartott népszavazás és a csatlakozási szerződés aláírása óta - mondta lapunknak Kátai-Nagy Krisztina, az EUvonalat működtető Weber Shandwick/GJW munkatársa.
A február 10. óta működő 06-80-38-2004 számra több mint 10 ezer telefonhívás érkezett, 2000 e-mailt regisztráltak, a honlapnak (www.eu2004.hu) eddig összesen 92 ezer látogatója volt.
Az érdeklődők közül a legtöbben nyugdíjasok, mezőgazdasági dolgozók, vállalkozók és diákok. Eddig főleg az általános kérdések foglalkoztatták az embereket, a felmerült leggyakoribb témakörök a következők voltak: a nyugdíjak, az árak, a bérek, az utazási, munkavállalási, vállalkozási és tanulási lehetőségek, az adók és a vámok. Konkrétan a legtöbben eddig az iránt érdeklődtek, hogy a csatlakozás után milyen feltételekkel és költségekkel lehet majd autót behozni. Sokan rákérdeztek arra, hogy egy-egy konkrét termékre milyenek a minőségi és egészségügyi előírások, vagy hogy például a szőlőnél, a tejnél, cukornál milyen uniós támogatásra lehet számítani. Hasonló volt az érdeklődés a vállalkozások, több szakma - fodrász, kozmetikus, taxis, villany-, víz- és gázszerelő stb. - feltételei iránt.
A tárca igyekszik igazodni az új igényekhez. Felmerült annak a lehetősége és szükségessége, hogy az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján az EUvonal az európai információs pontok szakembereinek aktív bevonásával országos hálózatként működjön. Mindkét eszköz a külügyi EU-s tartalomszolgáltatás fontos része, a technikai és humán erőforrások rendelkezésre állnak.
A külügyi tárca szakemberei most arra számítanak, hogy a 2004. május 1-jéig előttünk álló időszakban fokozottan nő az érdeklődés a konkrét kérdések iránt, ezt tükrözik az EUvonal mostani tapasztalatai, ami új és rendkívül nagy kihívást jelent az integrációs kommunikációban.


