BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átmeneti sztrádakényszer

Az 5-ös főút Dabas környéki átépítési munkálatai miatt a nehéz-tehergépjárművek forgalmát június 16-tól szeptember 30-ig az M5-ös koncessziós autópályára terelik - erősítették meg lapunk értesülését több forrásból. A fuvarozói érdekképviseletek - elismerve a felújítás szükségességét - nemfizetős terelőút kijelölését, vagy ennek hiányában állami kompenzációt szorgalmaznak.

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének számításai szerint a kényszerű sztrádára terelés miatt fuvaronként 13 760 forint minimális költségnövekedés keletkezik - mondta lapunknak Peredi Péter főtitkár. Ezért nemfizetős útvonal (terelőút) kijelölését tartják szükségesnek. Erre az Örkény-Tatárszentgyőr-Dabas-Bugyi-Tak-sony, illetve az Örkény-Tatárszentgyőr-Kunteszér-Bugyi-Taksony útvonalat javasolják. Ha erre nincs lehetőség, a Fuvosz elvárja, hogy az átépítés alatt az állam kompenzációt adjon az érintett fuvarozóknak.

Kitermelhetetlen a fuvarozók számára az M5-ösre való terelés költsége - fogalmazott Dittel Gábor, a NIT-Hungary ügyvezető főtitkára. Miközben a világ legdrágább sztrádájára kényszerülnek, az ezzel járó költségnövekedés miatt a vállalkozóknak nincs lehetősége a szerződés módosítására. Mivel pedig kitermelni sem tudják, az érdekképviselet szerint - ha más elkerülő megoldás nincs - az államnak kompenzálni kellene az 5-ös átépítése alatt a fuvarozók nem tervezhető költsé-geit. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.