BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb metrót építene a főváros

A főváros mintegy 3,6 milliárd forintot fordítana a 4-es metró második szakaszának előkészítésére, és megkezdi az 5-ös metró megvalósításának vizsgálatát - derül ki abból az előterjesztésből, amelyet csütörtöki rendkívüli ülésén tárgyal a fővárosi közgyűlés. A képviselők várhatóan jóváhagyják a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz megépítését. László Csaba pénzügyminiszter már beterjesztette az Országgyűléshez a metrótörvény tervezetét, amelyről folynak a bizottsági viták. A javaslatot még a tavaszi ülésszakon elfogadják, s a törvény legkésőbb július elején hatályba léphet. A jogszabály felhatalmazza majd a pénzügyminisztert, hogy a közös finanszírozás miatt a fővárossal szerződést kössön. Ugyanerre van szüksége a főpolgármesternek a közgyűléstől.

A metró első szakasza a tervezett tíz állomással - 2002. évi áron, áfa nélkül - 194,9 milliárd forintba kerül. A költségeken 70-30 százalékban osztozik az állam és a főváros. A beruházás 75 százaléka az Európai Beruházási Bank hiteléből finanszírozható. Mód nyílhat vissza nem térítendő támogatásra az EU-tól. Az önkormányzatnál megkezdődött annak áttekintése, hogyan finanszírozható optimálisan az építkezés, mekkora a szükséges hiteligény, milyen beruházásokat kell kihúzni, átcsoportosítani a hétéves fejlesztési tervben, hogy a főváros kifizethesse a rá eső részt. Az elmúlt két évben a város 8,1 milliárdot költött az előkészítésre, s a kapcsolódó felszíni beruházásokra, az idén 9,3 milliárdot fordítanak erre. Az állam 2004-ben száll be először: 28 milliárd forintot ad majd a 2008-ig tartó építkezésbe. (KÁ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.