Valószínűleg jövő év januárjától kerülhet sor Budapesten a taxiállomás-használati díj bevezetésére, miután a tervekkel ellentétben június 30-ig sem fejeződött be a droszthálózat kiépítése. Így a fővárosi önkormányzatnak továbbra is saját költségvetéséből kell finanszíroznia a Taxi Kht. működését: az első félévi 30 millió forint után az idei év második felére várhatóan újabb 18 millió forintot szavaz meg a társaságnak e heti ülésén a fővárosi közgyűlés.
Az 1999-es fővárosi taxirendelet célja a budapesti személyszállítás kaotikus helyzetének felszámolása volt. A rendelet egyik eleme, hogy megfelelő számú drosztokat építenek ki frekventált közterületeken, amelyeket - díjfizetés ellenében - minden taxis igénybe vehet. A főváros ezzel kívánta megakadályozni, hogy egy-egy társaság lefoglaljon helyeket, és a többieket kiszorítsa onnan. Az eredeti elképzelések szerint a taxiállomások kiépítését, fenntartását és működtetését ellátó kht. már 2001-től, a drosztok használatából származó bevételből önfinanszírozó lett volna.
A taxisszakma által is elfogadottnak tartott, 270-300 férőhelyes droszthálózat kiépítése azonban csúszik. Még mindig csak 250 hely készült el, s előkészítés alatt van újabb 50 droszt megépítése. Ebből az V. kerületi önkormányzat tulajdonában lévő területen épülne 15, de a kerületi engedély megadása hónapok óta késik. Nem sikerült megfelelő megoldást találni a drosztok ellenőrzésére sem. A fővárosi taxirendelet korábban felfüggesztett szakaszait így ez év július 1-jétől sem lehetett életbe léptetni. Az önkormányzat most arra számít, hogy a drosztok november végére elkészülnek, s akkor dönthetnek majd a rendelet módosításáról, illetve hatálybaléptetéséről is. (KÁ)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.