A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. - mint arról lapunk korábban beszámolt - július közepén indított előminősítési eljárást az M7-es autópálya Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakasza építési munkálataira. Információink szerint a 25,7 kilométernyi sztráda megépítésére öt pályázat érkezett. Közülük hármat önállóan adtak be cégek, míg kettőt két-két társaság alkotta konzorcium nyújtott be. Úgy tudjuk, hogy az előminősítéses közbeszerzésben önállóan méreti meg magát a portugál MOTA, a Strabag Kft., valamint a Vegyépszer Rt, míg a Betonút Rt.-Hídépítő Rt. és az Egút Rt.-Debmut Rt. duó konzorciumot alkotva jelentkezett. Az NA Rt. közbeszerzési felhívása szerint a nyertesnek meg kell építenie az M7-es 25,7 kilométernyi szakaszát, beleértve négy csomópontot, két pihenőhelyet, 13 darab 30 méternél kisebb, valamint 14 annál nagyobb nyílású hidat. A teljesítés határideje: 2006. április 30-a.
A Strabag, valamint a két konzorcium volt a nyertese a Magyarországon sztrádaépítésekre tavaly augusztusban első ízben meghirdetett három közbeszerzésnek. Eszerint a Strabag építi az M7-es Becsehely-Letenye közötti szakaszát, valamint az M70-es autóutat Letenye-Tornyiszentmiklós között. Az M3-as Polgár-Görbeháza közötti szakasz építője az Egút- Debmut, az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszának kivitelezője pedig a Hídépítő-Betonút konzorcium.
Az idén indult négy sztrádaprojekt építésére tavaly meghirdetett három közbeszerzési pályázaton az Orbán-kormány közbeszerzés nélküli sztrádaberuházásainak főszereplője, a Vegyépszer - mint emlékezetes - az NA Rt. által kért referenciák miatt még nem tudott pályázni. Ezúttal már versenybe szállhatott. Megfelelt ugyanis a részvételre jelentkezés azon feltételének, miszerint a pályázónak bírnia kell az utóbbi öt évben (1998. január 1.-2002. december 31.) minimum tíz kilométer, 2×2 nyomtávú, hazánkban megvalósított és a forgalomnak átadott új építésű autópályás referenciával fővállalkozóként vagy konzorciumi vezetőként, tagként (társként), vagy a beszerzés értékének 10 százalékát meghaladó mértékben az adott munkába bevont alvállalkozóként. Ezt a kritériumot az ugyancsak önállóan ringbe szállt MOTA cég az M3-as korábbi szakaszának építésével teljesíti.
Várhatóan a jövő héten lesz eredményhirdetés az első fordulóban, akkor dől el, hogy melyik cég adhatja be részletes ajánlatát a verseny második szakaszában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.