BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

AKA-Fuvosz tárgyalás

Az M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. közelmúltban tett flottakedvezmény ajánlatára egyelőre csak a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) reagált - tudtuk meg a társaságnál. A tegnapi, első egyeztetésen az érdekképviselet kifejtette: olyan mértékű kedvezményt tudnak csak elfogadni, amelynek eredményeként a díj nem lenne magasabb, mint az M5-ös állami kivásárlása esetén elképzelt matricás rendszer esetében, tudtuk meg Peredi Pétertől, a Fuvosz főtitkárától. A kedvezményt pedig nemcsak a 4-es kategóriánál (nehéz teherjárművek), hanem mindegyiknél javasolják alkalmazni, hogy a taxisoktól a buszosokig minden tagjuk igénybe vehesse azt. A Fuvosz tagjai között végzett felmérése szerint 1000-3000 járművet érintene a kedvezmény.

Az Európa legdrágább útjaként emlegetett M5-ösön a fuvarozók eddig kétféle kedvezményt kaphattak: a Hungarocamion kupont, amely egy útra érvényes, és 15 százalék díjcsökkenéssel jár a hármas és a négyes kategóriában. A nagyobb fuvarozócégekkel pedig egyedi flottakártya-szerződést kötöttek, ami az autópálya-használattól függően 10-25 százalékos tarifakedvezményt jelent. A flottalehetőséget már az érdek-képviseleti szervezeteknek is felajánlotta az AKA, hogy rajtuk keresztül az egy-két járműves vállalkozók is igénybe vehessék. A Fuvoszon kívül a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetségének s a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) küldte meg az AKA a javaslatát.

A forgalomtól függő 15-25 százalékos flottakedvezményével is nagyon drága az M5-ös a fuvarozóknak, s ezt nem tudják beépíteni áraikba - reagált lapunknak Lázár Miklós, az MKFE szolgáltatási igazgatója. (MK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.