AKA-Fuvosz tárgyalás
Az M5-öst üzemeltető Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. közelmúltban tett flottakedvezmény ajánlatára egyelőre csak a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) reagált - tudtuk meg a társaságnál. A tegnapi, első egyeztetésen az érdekképviselet kifejtette: olyan mértékű kedvezményt tudnak csak elfogadni, amelynek eredményeként a díj nem lenne magasabb, mint az M5-ös állami kivásárlása esetén elképzelt matricás rendszer esetében, tudtuk meg Peredi Pétertől, a Fuvosz főtitkárától. A kedvezményt pedig nemcsak a 4-es kategóriánál (nehéz teherjárművek), hanem mindegyiknél javasolják alkalmazni, hogy a taxisoktól a buszosokig minden tagjuk igénybe vehesse azt. A Fuvosz tagjai között végzett felmérése szerint 1000-3000 járművet érintene a kedvezmény.
Az Európa legdrágább útjaként emlegetett M5-ösön a fuvarozók eddig kétféle kedvezményt kaphattak: a Hungarocamion kupont, amely egy útra érvényes, és 15 százalék díjcsökkenéssel jár a hármas és a négyes kategóriában. A nagyobb fuvarozócégekkel pedig egyedi flottakártya-szerződést kötöttek, ami az autópálya-használattól függően 10-25 százalékos tarifakedvezményt jelent. A flottalehetőséget már az érdek-képviseleti szervezeteknek is felajánlotta az AKA, hogy rajtuk keresztül az egy-két járműves vállalkozók is igénybe vehessék. A Fuvoszon kívül a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetségének s a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) küldte meg az AKA a javaslatát.
A forgalomtól függő 15-25 százalékos flottakedvezményével is nagyon drága az M5-ös a fuvarozóknak, s ezt nem tudják beépíteni áraikba - reagált lapunknak Lázár Miklós, az MKFE szolgáltatási igazgatója. (MK)

