A következő 2-3 évben a meglévő beruházási programok mellett újabbakba is be kíván kapcsolódni az Európai Beruházási Bank (EIB) - mondta lapunknak Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter azt követően, hogy megbeszélést folytatott Dublinban Philippe Maystadttal, az EIB elnökével. Ezek között van a vasúti rehabilitáció, azon belül is elsősorban az intercity és az elővárosi vonatok beszerzése. Ebben a társaság újszerű finanszírozási konstrukcióban működhetne közre, azaz nemcsak hitellel, hanem például lízinggel. A miniszter emlékeztetett arra, hogy a kormány a közelmúltban határozott a MÁV Rt. európai szintű vasúttá fejlesztéséről.
Felvetődött továbbá a környezetvédelmi és közlekedési operatív programokban való EIB-közreműködés lehetősége. Csillag István példaként említette a kombinált fuvarozásban, valamint az egy, illetve a két számjegyű közutak fejlesztésében a magyar oldali társfinanszírozásban való részvételt. Hasonló módon kapcsolódhatnának be a gazdasági operatív programok során a kis- és középvállalkozások technológiai felzárkózását célzó k+f programok társfinanszírozásába, valamint a fejlesztési tőkeprogramba.
Az EIB érdeklődik a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér közötti gyorsösszeköttetés megvalósítása iránt is, akár PPP formában is. Erre majd akkor lehet visszatérni - mondta Csillag István -, ha kiforrottá válik a Malév és a Budapest Airport stratégiája, illetve ennek keretében a várható utasforgalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.