A jelenlegi információk szerint 2004 második félévében döntenek Magyarországon a 3G-s (UMTS) mobil szolgáltatási licencek kiadásáról, mondta Sugár András a Westel Mobil Rt vezérigazgatója.
A sajtótájékoztatón a Westel az Ericssonnal, a Nortel Networks-szel és a Siemens-szel együttműködve bemutatta az első magyarországi UMTS-alapú videokonferencia hívást.
A sajtótájékoztató után Bodnár Zsigmond a Westel vezérigazgató helyettese az Econewsnak úgy nyilatkozott, az UMTS sikeres magyarországi bevezetése érdekében az államnak nem kellene túlzottan magas koncessziós/licenc díj idényeket támasztania.
Bodnár szerint az lenne célszerű a kormányzat, a szolgáltatók és a leendő ügyfelek számára is, ha alacsony díj befizetésével lehetne megkezdeni a szolgáltatást. Mint mondta, a koncessziós szerződésben rögzíteni kellene azt, hogy a szolgáltatók a szolgáltatás sikerességéhez kötött adójellegű befizetés formájában fizessenek az államnak.
Mint mondta, a 2004-es költségvetés tervezetében szereplő 15 milliárd forintos bevételei terv az UMTS licenc díjból korrekt összegnek látszik, 3-4 jogosultság kiadása esetén.
Bodnár hozzátette, a kiírás szerinti feltételek lehetővé teszik, a Westel nem zárkózna el attól, hogy a leendő szolgáltatók közösen építsék ki az UMTS szolgáltatáshoz kellő infrastruktúrát - osztozva ezzel annak költségein és így olcsóbbá téve a szolgáltatást. Mint mondta, jelenleg is több száz adótornyot használ közösen a három magyarországi GSM szolgáltató - hiszen nem cél az ország telerakása antennákkal és a szolgáltatók közötti verseny már régen nem a lefedettségről szól.
A háromszereplős magyar GSM piacon piacvezető Westelnek jelenleg 3,6 millió ügyfele van és mint Sugár kiemelte, a cégnek így egyedül annyi ügyfele van, mint az összes magyarországi vezetékes telefon szolgáltatónak együtt.
A Westel a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy születésnapja alkalmából novembertől 3 hónapig minden ügyfele havi 30 MMS-t küldhet ingyenesen, akár más szolgáltatók hálózatába is. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.