BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rosszul megy a szállodáknak

A KSH adatai szerint miközben szeptemberben javult a szállodák szoba-kihasználtsága és nőtt a vendégéjszakák száma, a szállodák bruttó szobaárbevétele jelentősen mérséklődött.

A szállodák szeptemberben átlagosan 73,4 százalékos, míg január-szeptemberben 56 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az idén január-augusztusban a szállodák átlagosan 54 százalékos szobakapacitás-kihasználtságot értek el, augusztusban a foglaltsági mutató 74,3 százalék volt.

A bruttó szobaár-bevétel folyó áron átlagosan 10 százalékkal maradt el szeptemberben az egy évvel korábbitól, míg a vendégéjszakák száma 0,7 százalékkal haladta meg azt. Az első háromnegyed évben a bruttó szobaár-bevétel 5,4 százalékkal maradt el a tavalyi azonos időszakban mérttől, míg a vendégéjszakák száma 1,4 százalékkal csökkent.

Az első kilenc hónapban az átlagos szobafoglaltságtól csak a vidéki háromcsillagos szállodák maradtak el jelentősen, a többi vizsgált csoportban 57-60 százalékos szobafoglaltságot mértek.

Január és szeptember között az egy kiadott szállodai szobára jutó bruttó átlagár 13.662 forint volt.

Az első háromnegyedévben az egy kiadható szállodai szobára számított bruttó szobaár-bevétel 7.645 forintot tett ki. Ennél magasabb mutatóval csak a budapesti négy- és ötcsillagos szállodák rendelkeztek. A háromcsillagos egységek egy kiadható szobára jutó bruttó árbevétele az átlagos érték felét, kétharmadát érte el.

A bruttó szobaár-bevétel január és szeptember között folyó áron számolva 5 százalékkal csökkent egy év alatt, a visszaesés a budapesti szállodákat jellemezte, vidéken 4-18 százalékkal nőtt a bruttó szobaár-bevétel ezen időszak alatt.

A fővárosi szállodákban 1-5 százalékkal töltöttek el kevesebb vendégéjszakát a vendégek, míg vidéken a vendégéjszakák száma kis mértékben, 1-2 százalékkal emelkedett január és szeptember között. (MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.