BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az eddigi legnagyobb exportprojekt

A dél-európai és az arab országokban is növekszik az igény ügyfélkezelő rendszerek bevezetésére. A pénzintézetek, kiterjedt ügyfélkörrel rendelkező vállalatok és egyéb hivatalok vezetőiben egyre inkább tudatosodik, hogy az ügyfelek jobb kiszolgálása versenyelőnyt jelent számukra. Ezt a tendenciát jelzi, hogy a Poste Italiane zárt tendert írt ki 350 ügyfélhívó rendszer szállítására. Bár az olasz postának nagyjából 6000 fiókja van, nyilván nem lesz szükség minden fiókban ügyfélhívó rendszerre, a nagyobb forgalmúakban azonban (első körben 350-ben) bizonyosan - kezdi a projekt ismertetését

Lázár Zoltán, a MINOR Rendszerház Rt. exportigazgatója. A MINOR Rendszerház idén májusban értesült a tenderről, s mivel megfelelt a pályázaton való részvétel - elsősorban bevételre, forgalomra vonatkozó - feltételeinek, így meghívták a tenderre. A Rendszerházon kívül még négy olasz cég vesz részt a pályázaton. Ha a tendernyertes jól teljesít, akkor a további szállítások esetén már - valószínűleg - nem kerül sor újabb pályáztatásra. S hogy miért olyan fontos a MINOR életében ennek a 350 rendszernek a leszállítása? Elsősorban ezért, mert általa óriási piachoz juthat a vállalat, másrészt pedig komoly referenciaként szolgálhat a további megrendelésekhez. A projekt jó példa arra, hogy a marketingköltségek csak hoszszabb távon térülnek meg, hiszen a MINOR Rendszerház még 2002-ben, a milánói SMAU kiállításon (amely Európa második legnagyobb informatikai kiállítása) mutatta be rendszerét az olasz piacon, de csak egy év eltelte után alakult ki konkrét üzleti lehetőség.

A MINOR Rendszerház Q-Control 6-os termékével (ezt a verziót a tavalyi Cebiten mutatták be először) vesz részt a tenderen. Ez a rendszer többet tud annál, mint amit az olasz posta tenderkiírásában alapkövetelményként szerepeltet, tehát van mód a szolgáltatások körének, s ezzel együtt az üzleti lehetőségeknek a bővítésére - avat be a részletekbe az igazgató. Ha elégedettek lesznek az egyes postahivatalokban működő rendszerekkel, várhatóan bevezetik a Q-Control 6 vállalati szinten működő, bővített szolgáltatásokat kínáló moduljait.

A Q-Control elemei

A Q-Control 6 rendszernek számos olyan plusz szolgáltatása van az előző verzióhoz képest, amelyek kifejlesztésére a vevők által megfogalmazott igények alapján került sor. Ezek közül a legfontosabb az üzleti folyamatokat, tranzakciókat vállalati szinten követni, monitorozni képes, tetszőleges statisztikai lekérdezésekre és rugalmas rendszeradminisztrációra alkalmas Corporate (vállalati) verzió. A Q-Control 6 lehetőséget ad az egyedi igények rugalmas és gyors teljesítésére, a rendszer testreszabására. A Rendszerház arra törekszik, hogy termékei azon tulajdonságait erősítse, amivel párhuzamosan csökkenthető a MINOR szakembereinek részvétele a helyszíni telepítéskor, karbantartáskor, hogy minél kevesebb személyes jelenlétre legyen szükség -ez a külföldi projekteknél kiemelt fontosságú.

S hogy miből is áll a MINOR rendszere? Ismerkedjünk meg vele: a Q-Control ügyfélirányító rendszer elemei a jegykiadó automata, a kiskijelző és összesítő kijelző, valamint a hívópult.

Jegykiadó terminál. Az ügyfél belépve a hivatalba (legyen az posta, okmányiroda, bank, vagy egyéb ügyfélforgalmi iroda) a jegykiadó automatával találkozik először - kezdi a rendszer bemutatását az exportigazgató. A terminál lehet érintőképernyős vagy nyomógombos, a felhasználó igényei szerint. Mindkét jegykiadótípus esetén lehetőség van a nyelvválasztásra, s arra, hogy egyszerre - egy jeggyel - több szolgáltatást is igénybe vehessen az ügyfél. Az egyszerűbb és olcsóbb megoldást jelentő nyomógombos jegykiadó maximum 10 szolgáltatást támogat, s két - az alapértelmezett mellett még egy idegen - nyelv választható. Az elegánsabb kivitelt igénylő vagy nagyobb ügyfélforgalmú intézmények számára az érintőképernyős jegykiadó terminált javasolja a MINOR. Lehetőség van többek között az ügyintézők fénykép alapján történő kiválasztására, illetve a rendszer működésével kapcsolatos egyéb információk - például várakozók száma, várakozási idő, reklámok, üdvözlő szövegek - megjelenítésére. Az érintőképernyős változat esetében kártyaolvasó is beépíthető, és ún. gyerekzár is alkalmazható, illetve a választható nyelvek számának is csak az ésszerűség szab határt.

Kiskijelző és összesítő kijelző. A három számjegyű kiskijelző a pult felett villogva jeleníti meg a hívott ügyfél sorszámát. Az öszszesítő kijelzők modulrendszerűen összeépíthetők, bővíthetők - akár függőlegesen egymás alá, akár vízszintesen egymás mellé helyezhetők. Egy sor kijelzőn az első három számjegy a hívott ügyfél számát, a második két számjegy a pult számát jeleníti meg. Igény szerint több, illetve a latin írásjelektől eltérő karakter is megjeleníthető.

Szoftveres és hardveres hívópult. A hívópult segítségével történik az ügyfél hívása, újrahívása, várakoztatása, más szolgáltatásra vagy pultra való átirányítása, valamint az ügyintézés lezárása. Az ügyintéző kód segítségével lép be a rendszerbe. A Q-Control rendszer hardveres és szoftveres hívópulttal egyaránt működtethető. A szoftveres hívópult a Windowsból ismert tálcához hasonlóan a képernyő tetején vagy alján helyezkedik el, kialakítása lehetővé teszi, hogy a szoftveres hívópult kezelése más alkalmazások használatát ne zavarja, mivel azok ablakait a hívópult nem takarja le. Egy ügyintéző többféle tranzakciót is lebonyolíthat.



Referenciák és folyamatban lévő nemzetközi projektek



Elsősorban disztribútorokon keresztül értékesíti termékeit a MINOR, hiszen Magyarországról a karbantartási problémákat nehézkesen lehet megoldani. Jelenleg több mint 100 ügyfélirányító rendszerük üzemel világszerte.

Portugáliában a magyar okmányirodák kinti megfelelőiben működik a MINOR rendszere; illetve nagy multinacionális cégek vevőszolgálatainak szállítottak ügyfélhívó rendszereket. Q-Control rendszerek üzemelnek török, lett, litván és máltai bankokban, több brit postahivatalban, önkormányzati ügyfélszolgálati irodában.

Az arab piac tradicionálisan jó terület nemcsak az ügyfélhívó rendszerek, hanem a MINOR másik fő termékcsaládja, az információs terminálok tekintetében is - közölte Lázár Zoltán. Olyan piac, ahol a személyes kapcsolat és a megbízhatóság mellett az ár - mondhatni - másodrendű. Különös gonddal ápoljuk tehát értékes kapcsolatainkat. Jelen vagyunk az Emirátusok és Szaúd-Arábia piacán, tárgyalásokat folytatunk egy potenciális jordániai és egyiptomi disztribútorral - tette hozzá az igazgató.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.