Az ISPA első három évéről Brüsszelben most elkészült értékelés szerint hazánkban lényegében minden évben lekötötték a rendelkezésre álló keretet, jó ütemben készülnek a projektek, s adott az alapelvárásnak tekintett 50-50 százalékos megoszlás is a környezetvédelmi és a közlekedési fejlesztések között.
Magyarországon 2000-2002 között 19 környezetvédelmi, 10 közlekedési, valamint egy a decentralizálást támogató intézményfejlesztési projektre kötöttek le kereteket. A harminc projekt becsült összértéke 1 milliárd eurót tesz ki. Ebből az ISPA-támogatás 547 millió, amit 2006 végéig folyósítanak.
A környezetvédelmi listát az ivóvíz- és szennyvízkezelés, valamint szilárdhulladék-gyűjtő rendszerek fejlesztése vezette. Az előbbiekre tipikus példa a szegedi városi szennyvízgyűjtési és -kezelési projekt (az ISPA-hányad 33,3 millió euró). Az utóbbiak közül kiemelkedik a homokhátsági regionális kommunális szilárdhulladék-kezelő rendszere (33 millió eurós ISPA-hányaddal). Közlekedésfejlesztésben a vasúti programok vannak többségben: a legjelentősebb a Zalaegerszeg-Zalalövő-Boba vonal rehabilitációja (84 millió eurós közösségi beszállással)
Az ISPA fő célja a tagsággal beköszöntő kohéziós alapok majdani kezelésére való felkészülés volt. E szempontból a mostani bizottsági értékelés összességében jó. Bizottsági források Magyarországon nem annyira ezt, mint a közbeszerzési törvény szerintük túl késői (jövő január 1-jei) bevezetését kifogásolják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.