BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tömegközlekedés két szolgáltatótól



Szegeden két szolgáltató bonyolítja a városi tömegközlekedést, a Tisza Volán Rt. és a Szegedi Közlekedési Vállalat. Mindkét cég veszteséges. Némi reményt ad, hogy a villamosokkal, trolikkal és autóbuszokkal üzemelő tömegközlekedési szolgáltatás területén vannak párhuzamosságok, amelyek megszüntetésével csökkenthető a közvetlen költségek aránya, véli Szeri István, a Tisza Volán Rt. vezérigazgatója. Az autóbusz-társaság a veszteséges városi közlekedtetést jelenleg a helyközi és a távolsági járatok nyereségéből kénytelen finanszírozni.

A helyzet javulni fog, mivel előnyösen változik a közszolgáltatók helyzete az uniós csatlakozást követően. Az életbe lépő közösségi szabályozás ugyanis előírja a szolgáltatást igénylők számára a közszolgáltatási feladattal megbízott vállalatok közvetlen felmerülő költségeinek kompenzálását. Szegeden ugyanis az is hozzájárul a veszteséghez, hogy igen alacsonyak a jegyárak (a vonaljegy 96, autóbuszon váltva 135 forint), a 22 megyei jogú város közül a Tisza-parti város a harmadik legolcsóbb e téren.

A Tisza Volán az egészséges, környezetbarát városi közlekedés eszközrendszerét bővíti, újabb gázüzemű autóbuszok vásárlását tervezi. A szegedi társaság volt az első az országban, amely 1997-től vállalkozott tiszta gázüzemű autóbuszok üzemeltetésére. Ma 35 ilyen közlekedik a városban. A városi tömegközlekedésben részt vevő autóbuszok 2012-ig szóló fejlesztési programja szerint évi 10-12 gázüzemű autóbusz forgalomba állításával tíz éven belül a városban csak környezetbarát és alacsony padozatú autóbuszok közlekednek majd. Az eddig Ikarus buszokra épülő program a gyártás leállása miatt megtorpant, de az idén új típus kiválasztásával folytatódik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.