Az elmúlt évek csatorna- és szennyvíztisztító beruházásainak elmaradása miatt kell majd a fővárosi polgároknak magasabb csatornadíjat fizetniük jövőre - mondta a fővárosi Fidesz frakcióvezető-helyettese.
A javasolt 36 százalékos áremelést a környezetterhelési díj vagy másképpen az ökoadó bevezetésével indokolják a városházi MSZP-SZDSZ koalíció vezetői - mondta Wintermantel Zsolt az Erzsébet híd budai hídfőjénél lévő szennyvízkiömlőnél tartott sajtótájékoztatón.
Megjegyezte: a környezetterhelési díj mértéke a víz szennyezőanyag-tartalmától függ, és Budapesten a szennyvizek több mint 50 százaléka tisztítatlanul érkezik a Dunába.
A frakcióvezető-helyettes hangoztatta: elhibázottnak tartják a környezetterhelési díj jövő évi bevezetésének koncepcióját.
Hozzáfűzte: a díj állami bevételként, adóként jelenik meg, ahelyett, hogy az abból befolyó összegeket visszaforgatnák az önkormányzatok csatorna- és szennyvíztisztító beruházásaira.
Megjegyezte: a fővárosi Fidesz-frakció szerint az is elfogadhatatlan, hogy ezt a díjat az önkormányzatoknak kell átutalnia a központi költségvetésnek, ehhez a plusz feladathoz azonban az állam nem biztosít többletforrást.
Kupper András frakcióvezető elmondta: a szocialista és szabad demokrata előterjesztés szerint - amelyről a Fidesz-MKDSZ frakciója hivatalosan még nem értesült - köbméterenként 137 forintról 189 forintra nő jövőre a csatornadíj.
Bőhm András, a fővárosi SZDSZ frakcióvezetője azt közölte: a csatornadíj közel 36 százalékkal emelkedik január elsejével, ha a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki rendkívüli ülésén elfogadja az MSZP-SZDSZ-koalíció vezetőinek javaslatát.
Az ökoadó bevezetését követően a fővárosnak nincs más lehetősége, mint hogy azt részben áthárítsa a fogyasztókra. Így tudja a főváros fenntartani ezt a közüzemi szolgáltatást - tette hozzá. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.