Mindenki mobiltelefont akar
A globális mobiltelefon piac az év eleje óta következetesen túlszárnyalja a legvadabb várakozásokat is, miután a fogyasztók szédítő tempóban viszik a készülékeket, állítja a Gartner tegnap közzétett jelentése.
A harmadik negyedévben a gyártók 132,8 millió készüléket adtak el, ami 22 százalékkal haladja meg a tavalyi 108,8 milliós értéket. Az idei évre az elemzők 470 millió darabos forgalmat vártak, de az valójában 500 millió körüli lesz- áll a Gartner elemzésében.
Az érett amerikai és európai piacon a fekete-fehér kijelzős telefonok színes, kamerás modellekre történő cseréje zajlik - s "a mobiltelefon lényegében divatcikké vált". A feltörekvő kínai és indiai piac milliós forgalma is gyorsabb növekedést produkál a vártnál - elsősorban az új előfizetők körében.
A Nokia valamelyest vesztett részesedéséből, de a harmadik negyedévben eladott 45,4 millió darabbal és 34,2 százalékos részesedéssel még mindig messze a piac élén áll. Tavaly ilyenkor 38,6 milliós volt a forgalma - ám növekedésének mértéke elmarad a piacétól.
A Motorola másodikként 19,5 millió készüléket értékesített, ami 14,7 százalékos részesedést jelent - de 1 százalékpontot ő is vesztett piaci részesedéséből.
A Samsung viszont a Nokia és a Motorola rovására növelte részesedését: 14,8 millió darabot adott el, amivel a tavalyi 10,5-ről 11,2 százalékra nőtt a részesedése. A negyedik helyen álló Siemens részesedése is nőtt 7,4-ről 9,1 százalékra, miután 12,1 millió telefont adott el. (MR)


