Most már adott a lehetősége az M5-ös autópálya matricás rendszerbe vonásának és belátható időn belüli továbbépítésének - közölte Csillag István egy szegedi sajtótájékoztatón.

A gazdasági és közlekedési miniszter elmondta: eddig azért tárgyaltak, hogy legyen lehetőség az M5-ös ügyének a rendezésére, most már szabad az út, ennek meg vannak az ellenőrizhető, kézzel fogható feltételei.

Csillag István kitért rá: az eddigi tárgyalások során több szempontra kellett figyelemmel lenni, amelyek érvényesek a jövőben is. Elsőként arra, hogy kerüljön be a matricarendszerbe az M5-ös, ezzel teremtődjön meg az egyenlő hozzáférés lehetősége az autópályát használók számára.

Fontos szempont továbbá, hogy ne maradjon torzó a déli vonal, az autópálya érjen el a belátható időben Szegedig, később az országhatárig - fejtette ki.

Az adófizetőkkel kapcsolatban azt emelte ki: olyan megoldást kell találni, amely az adófizetőknek - akik közül minden hatodik használ autópályát - arányos összegbe kerül.

Negyedik szempontnak a jogállamiságot mondta a miniszter, hangsúlyozva: ahhoz, hogy ne sérüljön a jogállamiság, egyezségre kell jutni az M5-ös autópálya tulajdonosaival.

Hozzátette: minthogy nem sikerült a jelenlegi tulajdonosokkal a négy szempont egyidejű és arányos megvalósításában megállapodni, sor került a kormánydöntésre, amely értelmében a kormány megkísérli a kivásárlást.

Kuncze Gábor az adófizetők pénzével történő felelős gazdálkodás fontosságát hangsúlyozva beszélt arról, hogy lehetőséget kell biztosítani a gazdaságnak a fejlődésre. Véleménye szerint ezeknek a lehetőségeknek az egyik tárháza a megfelelő úthálózat, közlekedési rendszer kiépítése.

Magyarországon is beigazolódott, hogy oda megy szívesen a befektető, amerre autópályák, autóutak haladnak, amerre jó a megközelítési lehetőség - mondta az SZDSZ elnöke.(MTI)