A dán Lego a tavalyi 238 millió dollár rekordveszteségéért a játékpiac kemény és kiismerhetetlen voltát okolja. A vállalat a veszteség miatt megvált Poul Plougmann vezérigazgatótól és elkötelezte magát a menedzsment karcsúsítása mellett. Az elmúlt években a Lego a növekedésre helyezte a hangsúlyt, keményen invesztált új piacok megszerzésébe, ennek folyamán új termékkel bővítette palettáját, de úgy tűnik ez a stratégia nem vált be. Komputer-játékokat, kemping felszereléseket de még cipőket is piacra dobott, miközben figyelmen kívül hagyta saját alapvető értékeit. A játékeladások világszerte zuhannak, de a Lego ennek ellenére 2003-ban meg tudta duplázni építőjáték eladásait, majd megszerezte a Harry Potter és a Star Wars jogait. A profit és a veszteség közötti lavírozás évei után a Lego-nak nincs más alternatívája, 2004-ben egyenesbe kell jönni.
Ma még nem világos, milyen szigorúra kell fogni a költségvetést. A 2003-as eredmények már aktuálissá teszik a következő hónapokban lehetséges elbocsátások részleteinek nyilvánosságra hozatalát, mely inkább a döntéshozókat fogja érinteni, mintsem a boltokat. A Lego-nak egyszerűbb, korszerűbb, döntésképesebb menedzsmentre van szüksége, valamint el kell döntenie, melyek azok a funkciók, melyektől megválhatnak, és melyek azok, melyektől nem. (BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.