BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minőségfejlesztés a közszférában

A versenyképesség folyamatos fejlesztése, hatékony állampolgár- és vállalkozásbarát, szolgáltató közigazgatási és közszolgáltatás kialakításával - ezt a célt fogalmazza meg a Joint Venture Szövetség (JVSZ) nemrégiben kidolgozott javaslata, amely a Versenyképességi Tanács részére készült. A JVSZ hosszabb ideje hangoztatott álláspontja, hogy nemcsak a vállalatok állnak versenyben egy globális környezetben, hanem maga az államigazgatás is. A szövetségnél úgy vélik, a minőségi szempontok érvényesítése tekintetében segíthetik a közszféra modernizálását.

Ennek jegyében a javaslatcsomag benyújtásán túl - amelynek esetleges felkarolásáról a gazdasági tárcától ez ideig nem kaptak visszajelzést - rendezvényeket is szervez. Így tartott előadást Budapesten Bill Gormley, az Európai Minőségfejlesztési Alapítvány (EFQM - European Foundation for Quality Management) főtanácsadója. A szakember európai országokban szerzett gyakorlatára hivatkozva elmondta: a legfontosabb feladat mindenkor az adott szervezet átalakítása olyanná, amely az ügyfél vagy a fogyasztó elégedettséget teszi elsőrendű szemponttá. Ezzel összefüggésben hívta fel a figyelmet az evidenciára, hogy ha a magánszférában nem fordulnak tisztelettel a partner vagy az ügyfél felé, nem köttetik üzlet, míg a közszférában az adott intézmény monopolhelyzete miatt erre nincs lehetőség.

Ugyanott Nagy Károly a JVSZ képviseletében leszögezte: a fenntartható versenyképesség nem csak a versenyszféra számára fontos. (GA)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.